اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717154205614

احداث مزرعه خورشیدی در چابهار

کد: 13950717154205614

https://goo.gl/NpB1Sn

، تهران , (اخبار رسمی): تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی یک مزرعه خورشیدی در چابهار اجرایی می‌شود.

مزرعه خورشیدی در چابهار احداث می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، عبدالرحیم کردی  مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این خبر گفت: زیرساخت‌های توسعه از جمله راه‌آهن، فرودگاه، تقویت جاده‌ها و راه‌اندازی مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان در حال انجام است زیرا  ایجاد زیرساخت‌ها قطعا در جلب سرمایه‌گذاران خارجی به سمت منطقه موثر خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه افق چابهار را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی خیلی خوب می‌بینم، افزود: چابهار ظرفیت‌هایی خوبی برای ایجاد انرژی‌های نو دارد وبا هماهنگی‌های انجام شده با سرمایه‌گذاران، امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی یک مزرعه خورشیدی را در چابهار آغاز کرده و 18 ماهه به پایان برسانیم.

کردی با اشاره به اینکه خارجی‌ها چابهار را به خوبی شناخته‌اند، بیان کرد: موقعیت استراتژیک چابهار سبب شده بهترین مسیر برای ترانزیت و تجارت برای خارجی‌ها باشد.

وی افزود: راه‌های نرفته زیاد است که باید طی کنیم و در این مسیر رسانه‌ها نیز با اطلاع‌رسانی دقیق و تشریح ظرفیت‌های منطقه نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار دارند.

رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با سرمایه‌گذار خارجی، به زودی یکی از مراکز بزرگ توزیع‌کننده چای منطقه‌ای توسط سرمایه‌گذار کنیایی در این چابهار ایجاد می‌شود.

او گفت: تعامل و همکاری کشورهای عضو آیورا با منطقه آزاد چابهار را خوب عنوان کرد و گفت: به دنبال برگزاری اجلاس آیورا و تشریح ظرفیت‌های منطقه، نگاه مناطق آزاد برخی کشورها به سمت کشور ما و شهرستان چابهار بیش از پیش جلب شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی