کد: 13950717154215625

توسعه مناطق آزاد عاملی برای رونق اقتصادی کشور

کد: 13950717154215625

https://goo.gl/iyp3js

، آبادان , (اخبار رسمی): توسعه همه جانبه در مناطق آزاد کشور، می تواند مسیری هموار برای رشد و رونق اقتصادی کشور ایجاد کند.

توسعه مناطق آزاد عاملی برای رونق اقتصادی کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل  سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره در نشست با کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اظهار کرد: با توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند، زمینه رشد و رونق اقتصادی برای آبادان و خرمشهر فراهم شده است. به طور کل، همواره توسعه همه جانبه، رویکری اثر گذار بر روی مناطق آزاد از یک طرف و کل کشور داشته است.

توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند نیز علاوه بر تاثیر گذاریش بر آبادان و خرمشهر، در رشد و پیشرفت استان خوزستان نیز موثر خواهد بود.

در دیدار اعضای کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، محمد رضا توسلی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه نیز حاضر بود.

وی در گزارشی، ضمن تشکر از تلاش ها و پیگیری های مدیر عامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، در تحقق اهداف توسعه منطقه، بیان کرد: پس از اعلام توسعه جغرافیایی منطقه آزاد اروند توسط ریاست محترم جمهور دولت یازدهم، تحقق و اجرایی نمودن این موضوع، از مهمترین دغدغه های آقای زمانی و دیگر اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

وی در ادامه افزود: آنچه که در این میان، لازم الاجرا بود، مسئله حصار کشی و جانمایی از دروازه های ورودی منطقه بود که خوشبختانه در این مسیر با بهره مندی از تیم تخصصی در حوزه معاونت عمرانی و فنی و امور زیربنایی آن سازمان، این پروژه با موفقیت به پایان رسید.

توسلی در پایان خاطر نشان کرد: پایان حصار کشی و استقرار دروازه های ورودی، آغاز مسیر رشد و پیشرفت و تحقق اهداف کلان اقتصادی و توسعه در منطقه آزاد اروند خواهد بود که امیدواریم با تلاش و کوشش های مضاعف گروهی، این امر به سریع ترین زمان ممکن انجام پذیرد.

در سفر اعضای کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، از مهمترین زیرساخت های صنعتی و عمرانی منطقه آزاد اروند بازدید به عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.