کد: 13950725159895625

برای اولین بار در کشور رونمایی شد

مسیر دریایی چارترحمل مسافر ازخرمشهر به بصره

کد: 13950725159895625

https://goo.gl/hvu9qM

، آبادان , (اخبار رسمی): با توجه به افزایش تردد مردم به کشور عراق از مرز شلمچه و برای اولین بار در کشور مسیر چارتر حمل مسافر از خرمشهر به بصره از راه دریایی رونمایی شد.

مسیر چارترحمل مسافر ازخرمشهر به بصره از راه دریا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، هر ساله تعداد زیادی از مردم کشورمان از مرز شلمچه و از مسیر منطقه آزاد اروند به زیارت کربلا می‌روند.

از آنجایی ‌که مرز شلمچه پاسخگوی تعداد مشخصی از افراد است و با توجه به افزایش اشتیاق مردم برای زیارت سیدالشهدا، هرسال جمعیت گسیل‌شده به سمت مرز شلمچه افزایش میابد.

سازمان منطقه آزاد اروند با رصد این موضوع و به ‌منظور تسهیل تردد زوار و جلوگیری از تجمع مردم در نقطه صفر مرزی اقداماتی برای تسریع در روند رسیدگی به امور روادید را انجام داده است.

همچنین در راستای افزایش راه‌های تردد مردم به کشور عراق و برای اولین بار در کشور از مسیر چارتر حمل مسافر از خرمشهر به بصره از راه دریایی رونمایی شد.

این کشتی که در نوع خود بزرگ‌ترین کشتی مسافربری در این مسیر است ظرفیت حمل 403 نفر را دارا است و توان تردد 3 بار در روز را به عراق دارد.

همچنین در صورت نیاز و استقبال مردم می‌توان تعداد ترددهای این کشتی را در شبانه‌روز بیشتر کرد یا شناورهای دیگر را به این مسیر افزود.

به‌ این ‌ترتیب زوار سیدالشهدا می‌توانند علاوه بر راه‌های موجود از طریق راه‌آبی نیز به کشور عراق سفر کنند و از مزایای سهولت این نوع تردد بهره‌مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان