اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801165115614

حمایت منطقه آزاد چابهاراز بخش خصوصی در زمینه شیلات

کد: 13950801165115614

https://goo.gl/ZRFaI6

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری –صنعتی چابهار در نشست با اژدری عضوهیات علمی دانشگاه تحقیقات شیلات کشور گفت: از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت و با انتقال دانش و تکنولوژی صنایع شیلاتی باهدف کامل کردن این زنجیره موافق هستیم.

حمایت منطقه آزاد چابهاراز بخش خصوصی در زمینه شیلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار، عبدالرحیم کردی اضافه کرد: در حوزه شیلاتی باید کـار اساسی و بنیادی انجام دهیم و با فرهنگ سازی در ایـن خصوص می توانیم وارد بازار تجارت شیلاتی شویم که منطقه آزاد چابهار می تواند در روند مذاکره، فروش و بسته بندی نقش تسهیل گری و مکمل را داشته باشد.

کردی اظهار داشت: بخش خصوصی می تواند در قالب یک شهرک صنعتی در خصوص تولید خوراک میگو و پروتئین های مورد نیاز آبزیان( صنایع هایتک) وارد شده و منطقه آزاد چابهار آمادگی دارد در این زمینه بسترهای لازم را فراهم سازد .

وی گفت: شرکت سرمایه گذاری، توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار باید تبدیل به یک سری شرکت های تخصصی در حوزه شیلات درقالب یک هلدینگ شیلاتی دارای ساختاری ویک گروه کاری شود تا ما بعنوان شرکت صید صنعتی سهام دار آن شویم .

عضو هیات علمی دانشگاه تحقیقات شیلات کشور گفت: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که  منطقه آزاد چابهار دارد، پیشنهاد می شود این منطقه در زمینه آبزی پروری فعال باشد که علاو بر سود آوری باعث جذب گردشگر در منطقه خواهد شد.

 اژدری در ادامه بیان کرد: یکی از راههای جذب گردشگر در منطقه ایجاد گردشگاههایی در طبیعت است و بحث کشاورزی و آبزی پروری یکی از راههای جذب گردشگر در این منطقه می باشد.

وی افزود: علاوه بر پرورش آبزیان در منطقه در بعد گردشگری ایجاد مزرعه پرورش کروکودیل با توجه به تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف می تواند یکی از سودآورترین زمینه سرمایه گذاری دربحث توسعه گردشگری منطقه باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]