اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169856421

شهرک تولید محتوا در قزوین ایجاد می شود

کد: 13950805169856421

https://goo.gl/6tz01s

، قزوین , (اخبار رسمی): قراردادنهایی سرمایه‌گذاری بین شهرداری قزوین و شرکت گسترش الکترونیک مبین در راستای ایجاد شهرک تولید محتوا (پروژه مرکز تولید تصاویر جلوه‌های ویژه CGI) و ایجاد مرکز نظارت و مانیتورینگ ITS (مرکز کنترل هوشمند ترافیک) منعقد شد.

شهرک تولید محتوا در قزوین ایجاد می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ مسعود نصرتی افزود: این قراردادها در راستای توسعه و ارتقاء سطح خدمات در استان منعقد و از نظر شاخص‌های مختلف موجب رشد فراوان در استان قزوین خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح ایجاد شهرک تولید محتوا با عنوان پروژه مرکز تولید تصاویر جلوه‌های ویژه CGI با برآورد اولیه حدود 2 هزار میلیارد ریال است.

شهردار قزوین بااظهار اینکه این طرح‌ها هماهنگی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مربوط اجرایی خواهد شد، ادامه داد: مدت‌زمان ساخت و اجرای کامل پروژه 40 ماه از تاریخ تصویب طرح‌های توجیهی فنی و اقتصادی است.

شهردار قزوین درباره این پروژه‌ها افزود: براساس این قرارداد پیش‌بینی می‌شود فیلم‌های سینمایی در قزوین تولید شود.

نصرتی اظهار کرد: ایجاد یک استودیو تدوین فیلم‌های ویژه مبتنی بر علم روز در یک استودیوی پیشرفته که می‌تواند در زمان و هزینه تولید فیلم صرفه‌جویی کند ظرفیتی ایجاد می‌کند که شرکت‌های فیلم‌برداری و فیلم‌سازی به قزوین بیایند و حضور بازیگران و هنرپیشگان و فیلم‌سازان نیز برای رونق گردشگری قزوین بسیار مفید است.

مرکز کنترل و نظارت بر کنترل هوشمند ترافیک (ITS)

نصرتی با اشاره به ایجاد مرکز کنترل هوشمند ترافیک در استان قزوین می تواند در ایجاد درآمدپایدار برای شهرداری بیان کرد: سیستم ITS به مجموعه‌ای از ابزارها، امکانات و تخصص‌ها از قبیل مفاهیم مهندسی ترافیک، تکنولوژی‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مخابراتی اطلاق می‌شود که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه به‌منظور بهبود کارآیی و ایمنی در سیستم حمل‌ونقل به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: دوربین‌های کنترل تخلف و تابلوهای هوشمند از این دسته می‌باشند، در این سیستم از انواع فناوری‌های مختلف از قبیل ارتباطات بیسیم، سنسورها، ردیابی تصویری خودروها، بلوتوث و ...استفاده می‌شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: با راه‌اندازی این زیرساخت امکان ارائه سرویس‌های متنوعی از قبیل سیستم‌های هشداردهی خودروهای اورژانس، اجرای جاده اتوماتیک، اعمال محدودیت‌های متفاوت سرعت و سیستم‌های جلوگیری کننده از تصادف فراهم می‌شود، قرار است این سیستم در سطح کل کشور و در امتداد جاده‌های اصلی کشور نصب و راه‌اندازی شود. شهردار قزوین ادامه داد: استقرار این سیستم باعث افزایش امنیت، صرفه‌جویی در وقت، بهبود کیفیت زندگی، بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی، افزایش بهره‌وری و توسعه اقتصادی، بهره‌گیری از سرویس‌های اطلاعاتی در خودرو و بهبود عملکرد عملیاتی سیستم‌ها از طریق کاهش ترافیک خواهد شد.

ایجاد مرکز تولید و فن‌آوری تصاویر و جلوه‌های ویژه (CGI)‌

این مقام مسئول درباره ایجاد مرکز تولید تصاویر و جلوه‌های ویژه نیز اظهار کرد: این مرکز به‌منظور تولید تصاویر زنده و انیمیشن، انواع جلوه‌های ویژه بصری، بازی‌های رایانه‌ای و آموزشی راه اندازی می‌شود که تجهیزات تخصصی با قدرت پردازشی بالا و فضا و استودیو که به صورت حضور فیزیکی در محل و یا ارتباط از راه دور در اختیار کلیه فعالان در حوزه تولید انواع محتوی صوتی و تصویری قرار می‌دهد. وی گفت: سرویس‌های اصلی قابل‌ارائه توسط این مرکز شامل بازاریابی بین‌المللی، پیگیری حقوق و پتنتهای ثبت‌شده شرکت‌ها برای حمایت، خدمات محاسباتی رندرفام (Render Farm) ، موشن کنترل (Motion Control) و موشن کپچر است. بازار عمده این طرح، صنایع خلاق، تولیدات تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، بازی‌های رایانه‌ای، و روباتیک و شبیه‌سازی‌های جمعیتی است.

نصرتی تصریح کرد: هدف اصلی اجرای پروژه مرکز تولید و فن‌آوری تصاویر و جلوه‌های ویژه (CGI) ایجاد اشتغال است که کسانی که توانایی بالقوه تولیدات اسلامی و ایرانی دارند بتوانند تولید محتوی کنند و و اصل ایجاد اشتغال برای جوانان به ویزه درنقاط محروم کشور خواهد بود.

در این برنامه منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین، فرج‌اله فصیحی رامندی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و ناصر گنجی معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری قزوی حضور داشتند و محل اجرای هر دو پروزه در بوستان باراجین قزوین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه