اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200086421

برای تحقق برنامه‌های CPI راه اندازی می شود

تأسیس 25 دفتر نمایندگی بانک شهر در قزوین

کد: 13950923200086421

https://goo.gl/3xsZB4

، قزوین , (اخبار رسمی): مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: 25 دفتر نمایندگی بانک شهر برای تحقق برنامه‌های CPI تأسیس می‌شود.

تأسیس 25 دفتر نمایندگی بانک شهر در قزوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ نصرتی افزود: با وجود تحریم‌ها علیه ایران و مشکلات موجود در تأمین مالی، با حمایت برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، بانک شهر توانست صندوق CPI را تأسیس و موافقت اجرایی شدن آن در 25 کشور را دریافت کند.

وی با اشاره به تأسیس اتحادیه شهرهای مسیر جاده ابریشم با موضوع شکوفایی شهری (CPI) در قزوین عنوان کرد: موضوع جاده ابریشم برای کشور بسیار ارزشمند است و به نظر می‌رسد یکی از راه‌های فعالیت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های جاده ابریشم است.

شهردار قزوین افزود: اتحادیه جاده ابریشم در کشور چین مورد حمایت آژانس‌های سازمان ملل متحد است که هیأت مؤسس آن را 11 شهر از 11 کشور تشکیل می‌دهند و قزوین یکی از هیأت مؤسس این اتحادیه است.

نصرتی با بیان اینکه شعار کشور چین در رابطه با ارتباط کشورهای مسیر جاده ابریشم "یک کمربند، یک جاده" است، اظهار کرد: با برگزاری اجلاس بین‎المللی شهرداران جاده ابریشم در قزوین و با توجه به جایگاه این شهر در مسیر، دبیرکل سازمان ملل متحد با تأسیس این اتحادیه موافقت کرد و ابلاغ تأسیس آن نیز در روز اجلاس توسط قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد.

وی با اشاره به عضویت 44 شهر در مسیر جاده ابریشم در این اتحادیه گفت: عضوگیری و انجام فعالیت‌های این اتحادیه ایرانی با مرکزیت قزوین همچنان ادامه دارد.

شهردار قزوین با بیان اینکه کشور چین با راه‎اندازی صندوق و بانک جاده ابریشم، شهرهای مسیر را مورد حمایت قرار می‌دهد، تصریح کرد: در ایران نیز با همراهی و همفکری بانک شهر مبنی بر تأسیس صندوق جاده ابریشم، موافقت در کلیات این طرح دریافت شد تا شهرهای در مسیر با خریداری سهام بتوانند از ظرفیت‌های این صندوق، تأمین مالی پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آن بهره‌مند شوند.

نصرتی با اشاره به فعالیت‌های متمایز بانک شهر عنوان کرد: یکی از آرزوهای حوزه مدیریت شهری، تأسیس بانکی برای تأمین مالی پروژه‌ها و رسیدن به جایگاه توسعه پایدار با استفاده از درآمدهای پایدار شهری است.

وی افزود: بانک شهر بدون وابستگی به منابع مالی شهرداری‌ها و با راه‎اندازی شرکت‌های تخصصی در زیرمجموعه این بانک، جمع‎آوری مالی مناسبی داشته است و در عمر کوتاه فعالیت خود و در مقایسه با بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر پیشرفت خوبی داشته و در برخی موضوعات در کشور پیشرو عمل کرده است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه بانک شهر منابع مالی خود را در اختیار حوزه مدیریت شهری قرار می‌دهد، اظهار کرد: حمایت‌های این بانک از مدیریت شهری فقط به پروژه‌های عمرانی محدود نمی‌شود و در پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز حامی شهرهاست.

نصرتی افزود: بانک شهر در فروش اوراق مشارکت در سال 1389، بازپرداخت این اوراق، پیگیری و تبدیل این اوراق به پروژه، حامی مدیریت شهری بوده و از پروژه‌های بافت فرسوده هادی‎آباد، پروژه مذهبی ساماندهی امامزاده حسین (ع) و ده‌ها پروژه دیگر حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه سپردن مدیریت بانک شهر کشور به شخصی از بدنه مدیریت شهری از ارزشمندترین اقدامات بوده است، گفت: دکتر پورزرندی با مسائل و مشکلات شهری به خوبی آشناست و با توجه به شناخت از حوزه مدیریت شهری و توسعه بر اساس درآمدهای پایدار، برنامه‌های بسیار خوبی را به اجرا درآورده است.

شهردار قزوین جایگاه سرپرستی منطقه 7 بانک شهر را متمایز برشمرد و تصریح کرد: سرپرستی این منطقه بر عهده استان قزوین است که بیشترین پیشخوان در آن مستقر هستند و سعی در ارائه عملکرد مطلوب به مشتریان را دارد.

نصرتی با اشاره به اینکه بخش اعظم تأمین مالی بانک شهر از سوی مردم و بخش خصوصی است، اظهار کرد: بر خلاف دیدگاه عموم مردم که تصور دارند که تأمین مالی بانک شهر توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد، اما این منابع مالی توسط مردم و با اطمینانی که این بانک با ارائه خدمات و امکانات جلب کرده، تأمین شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | شهر و جامعه