اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200096421

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد

پیگیری جدی احداث قطار سریع‌السیر تهران- قزوین

کد: 13950923200096421

https://goo.gl/4Twnc4

، قزوین , (اخبار رسمی): محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: احداث قطار سریع‌السیر تهران- قزوین با جدیت پیگیری می‌شود.

پیگیری جدی احداث قطار سریع‌السیر تهران- قزوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین؛ رضایی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مدیران شهری قزوین افزود: در سال جاری این سومین سفر رسمی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به استان‌های کشور است و با توجه به بازدید و بررسی مسائل و مشکلات استان قزوین از نزدیک، امید است بتوان در راستای رفع موانع و مشکلات اقدامات مؤثری انجام داد.

وی عنوان کرد: پس از این بازدید و در جلسات بعدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و با حضور مسئولان مربوطه استان، موضوعات مطرح شده در حوزه عمرانی استان بررسی می‌شود و با ارائه گزارش به ریاست جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی سعی در رفع مشکلات موجود خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهری عنوان کرد: اجرای این پروژه‌ها نشان از همت بالای مدیریت شهری دارد و شهردار قزوین در این زمینه جزو شهرداران موفق کشور محسوب می‌شوند.

رضایی با بیان اینکه شهرداری‌ها همگام با دولت نو در مقاطعی بیشتر از دولت پروژه عمرانی اجرا می‌کنند، تصریح کرد: اقدامات بسیاری توسط این دستگاه اجرایی انجام می‌شود و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه در این پروژه‌ها و فعالیت‌ها مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به رکود مسکن و ساخت‌وساز شهرداری‌ها برای اجرای پروژه‌های خود مجبور به تراکم فروشی و تغییر کاربری هستند که این موضوع لزوم حمایت بیش از پیش از شهرداری‌ها را روشن می‌سازد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه درآمدهای پایدار شهری تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد شهرداری قزوین مبنی بر اختصاص این بودجه به مراکز استان‌ها، این موضوع در مجلس بررسی می‌شود تا در صورت تصویب شهرداری‌های مراکز استان‌ها نیز علاوه بر کلان‌شهرها بتوانند از این بودجه بهره‌مند شوند.

رضایی با بیان اینکه عمده تلاش ما در مجلس شورای اسلامی اتخاذ قوانینی در راستای خروج مسکن از رکود است، گفت: فعالیت در حوزه مسکن و ساخت‌وساز موجب شکوفایی اقتصادی شهرها و کشور می‌شود که این موضوع با ارائه راهکارهای مختلف در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری پروژه‌های ملی به بخش خصوصی می‌تواند در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها مؤثر باشد، عنوان کرد: باید خلأهای قانونی در این زمینه رفع شود تا سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی را قبول کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مدیریت سرمایه‌های خرد مردم را نیز ضروری دانست و گفت: بسیاری از افراد سرمایه خود را در شغل‌های کاذب که در اقتصاد کشور نقشی ندارد، قرار می‌دهند که با مدیریت این سرمایه‌ها می‌توان اقتصاد کشور را پویا کرد.

رضایی با مثبت ارزیابی کردن استقرار اتحادیه جاده ابریشم در قزوین اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه حمایت خود را اعلام کرده است و کمک‌های مادی و معنوی برای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های این اتحادیه را در اختیار قرار می‌دهد.

وی اختصاص بودجه برای بوستان ملی باراجین در سال 1396 و جابه‌جایی لوله انتقال نفت را نیز از اولویت‌های کمیسیون عمران مجلس برای استان قزوین برشمرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | شهر و جامعه