اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194536421

نجات مرد جوان در ارتفاعات کوهستانی زرشک قزوین

کد: 13950914194536421

https://goo.gl/X1S4e2

، قزوین , (اخبار رسمی): اصغر چگینی، رئیس ایستگاه شماره 5 سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: با تلاش آتش نشانان مرد جوانی که در صخره های کوهستانی اطراف روستای زرشک گرفتار شده بود نجات یافت.

نجات مرد جوان در ارتفاعات کوهستانی زرشک قزوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ چگینی اظهار کرد: به دنبال تماس مردمی با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن جوان 22 ساله در ارتفاعات کوهستانی روستای زرشک و درخواست کمک از آتش نشانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین بلافاصله در ساعت 16 و 7 دقیقه روز یکشنبه 7 آبان ماه گروه امداد و نجات کوهستان را از ایستگاه شماره پنچ پونک به ارتفاعات صخره ای اطراف روستای زرشک اعزام کرد.

وی در ادامه افزود: آتش نشانان پس از عبور از مسیر سخت کوهستانی خود را به محل حادثه رسانده و مشاهده کردند شخص مذکور در مسیر صخره ای و در ارتفاع 25 متری سطح زمین گرفتار شده و به علت شیب تند مسیر و احتمال خطر سقوط از ارتفاع، توان هیچ گونه حرکتی ندارد.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی بی درنگ با بکارگیری تجهیزات ویژه نجات کوهستان و صعود از ارتفاع خود را به فرد گرفتار شده رسانده و با استفاده از طناب و برپایی کارگاه ایمن، نسبت به انتقال وی به سطح زمین اقدام کردند.

در پایان کارشناسان سازمان آتش نشانی به شهروندان توصیه می کنند بعلت خطرات زیاد، از صعود به مناطق صخره ای کوهستان خودداری نموده و برای کوهنوردی وسایل و تجهیزات مناسب به همراه داشته و تنها پس از پیمودن دوره های آموزشی کافی و همواره زیر نظر "مربیان مجرب" اقدام به صخره نوردی نمایند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه