اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171206421

بازدید 42 هزار گردشگر از موزه قجر قزوین

کد: 13950808171206421

https://goo.gl/6bFZLq

، قزوین , (اخبار رسمی): آریان،معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: 42 هزار و 34 نفر از گردشگران داخلی وخارجی در 6 ماه نخست سال جاری از موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند

بازدید 42 هزار گردشگر از موزه قجر قزوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ صادق آریان در این باره افزود: موزه مردم‌شناسی قجر از مراکز محوری و مهم قزوین در جذب گردشگر محسوب می‌شود و در مناسبت‌های مهمی همچون نوروز، جشنواره‌‌های روز قزوین و بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز گردشگر زیادی را داشته است.

وی اظهار کرد: در این مدت گردشگرانی از کشورهای چین،کره جنوبی،ایتالیا، آلمان،آمریکا،آلمان،تایلند،بلژیک،انگلیس،مجارستان،مکزیک،هلند،فرانسه،سوئد،دانمارک،بحرین و گردشکران ایرانی از شهرهای جنوبی،تهران،اصفهان،کرج، سمنان، کرمان و یزد از این موزه بازدید کردند.

آریان یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف نظیر روز معلم، ولادت حضرت زهرا (س)،روز آزادگان،آزاد سازی خرمشهر و هفته میراث فرهنگی بازدید از موزه به صورت رایگان یا نیم بها بوده و به آنان بسته‌های فرهنگی و گردشگری اهدا شد.

آریان اضافه کرد:این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشکیل شده است که در قسمت سربینه زندگی اقوام ساکن قزوین مانند تات، مراغی، کرد، لر و ترک به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر نیز شش شغل حجامت، مکتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت:حمام قجر یکی از کهن ترین و بزرگترین گرمابه های قزوین است که در سال ???? هجری قمری توسط امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاکان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و پس از مرمت هم اکنون به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]