اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172046422

با حضور هنرمندان و مسئولان شهرداری تهران

پرده « سلطانعلی نخستین سفیر ولایت»گشوده شد

کد: 13950809172046422

https://goo.gl/YnBA6q

، کاشان , (اخبار رسمی): نمایش «سلطانعلی نخستین سفیر ولایت» با حضور هنرمندان عرصه تئاتر و مسئولان شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه رفت

پرده « سلطانعلی نخستین سفیر ولایت»گشوده شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، شهردار کاشان در این آیین  اظهار کرد:  حضرت علی بن امام محمد باقر(ع)سندی ماندگار برای ولایتمداری مردمان دارالمومنین کاشان است چنانکه به گواه مورخان این منطقه همراه با قم از نخستین شهرهایی است که پذیرای مکتب اهل بیت است و در نخستین سال های پس از ورود اسلام به ایران میزبان نمایندگان خاندان عصمت و طهارت شدند.

سید محمدناظم رضوی سپس به تشابه شهادت سالار شهیدان و امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) در منطقه فین کاشان اشاره و خاطرنشان کرد:  ایشان همانند امام شهیدان مظلومانه به دست حاکم جور زمان به شهات رسیده و  به مانند حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر از تن مبارک شان جدا شد.

وی در خصوص زمان اجرای این نمایش، تقارن زمانی آیین قالیشویان و ایام محرم را یادآور شد و گفت: این نمایش پس از اجرا به مدت سه شب در تهران، در کاشان در آبانماه به روی صحنه می رود و سپس در سایر شهرهای کشور به شیفتگان آل الله عرضه می شود.

شهردار کاشان ، واجب التعظیم بودن امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) را متذکر  شد و افزود: ایشان به همراه سه امامزاده دیگر شاهچراغ, شاه عبدالعظیم و حضرت معصومه(س) تنها امامزادگانی در ایران اسلامی به شمار می روند که تعظیم و تکریم آنها واجب است.

وی همچنین حضور رهبر معظم انقلاب در خطه اردهال و زیارت علی بن امام محمد باقر(ع) را نشانه جایگاه رفیع این امامزاده والامرتبه دانست و گفت: باید این شخصیت برجسته جهان تشیع بیش از پیش به جامعه معرفی شود و مسئولان اهتمام بیشتری را در این مسیر معطوف سازند.

شهردار کاشان، استقبال زوار خارجی از آستان شهید اردهال را بیانگر نفوذ این معنویت در کشورهای دیگر قلمداد کرد و خواستار  بهره گیری از این ظرفیت برای تبیین جایگاه ممتاز  این امامزاده شد.

ناظم رضوی در پایان با اشاره به توافقات صورت گرفته با شهرداری تهران برای میزبانی از زائران حسینی در اربعین در کربلا، از انجام امور پذیرایی و تنظیف توسط شهرداری کاشان خبر داد و بیان کرد: بر این اساس خدمتگزاران شهرداری کاشان می توانند در باب القبله همگام با کارکنان شهرداری تهران به ارائه خدمت بپردازند.

تجلیل از رئیس مرکز فعالیت‌های دینی و معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران و مدیر فرهنگسرای ارسباران به همراه پیشکسوتان عرصه تئاتر بهزاد فراهانی و استاد بهلولی از دیگر بخش معرفی این مراسم بود.

شایان ذکر است کارگاه معرفی کاشان شامل مفاخر و مشاهیر، ابینه تاریخی، لوح ثبت جهانی آثار معنوی و کهن و.... بخش های جانبی این آبین را شامل می شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کاشان

کاشان در دوران اسلامی همراه با قم، اصفهان، همدان و ... از جمله شهرهای بلاد جبال یا عراق عجم محسوب می شود. تاریخ نویسان فراوانی از مردان نام آور و جنگجوی کاشان در این عصر (دوران ساسانی) سخن به میان آورده اند که در جنگهای بسیار شرکت کرده اند » اعثم« کوفی تاریخ نویس بزرگ عرب از حضور 20 هزار سوار جنگجوی قم و کاشان یاد کرده است که در جنگ »نهاوند« حضور داشتند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه