اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951103224746422

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان:

پل ولایت با اعتبار یکصد میلیارد ریال احداث شد

کد: 13951103224746422

https://goo.gl/i1F3Ck

، کاشان , (اخبار رسمی): معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان گفت: پل ولایت با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال و طی دو سال و با بالاترین کیفیت احداث شده است.

پل ولایت با اعتبار یکصد میلیارد ریال احداث شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، مهیار گرانمهر در آیین افتتاح تقاطع غیر همسطح "پل ولایت" به تشریح پروژه‌های عمرانی سطح شهر پرداخت و بیان کرد: بلوار امام رضا(ع) به عنوان محور اصلی ورودی شهر از آزاد راه و به نوعی دروازه اصلی ورودی به شهری پویا مدرن و متدین به شمار می آید و مجموعه پروژه‌های اجرایی شهرداری را می توان به دو گروه اصلی بهبود در عبور و مرور شهری و ایجاد دسترسی و بهبود منظر شهری با هدف توسعه بوستان ها و تسهیلات تفرجگاهی و استراحت گاهی تقسیم بندی کرد.

وی با بیان اینکه پل ولایت با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال احداث شده است، تصریح کرد: پل ولایت طی دو سال و با بالاترین کیفیت و کم ترین هزینه احداث شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان ادامه داد: این پل از نوع پل تابلیه فلزی و دال عرشه بتنی به طول 108 متر و عرض عبوری هر مسیر 11متر شامل دو خط عبور اصلی و یک خط اضطراری و با ارتفاع عبوری 5.5متر از روی آسفالت تا زیر تابلیه است و این پل از سه دهنه به اندازه های 30، 48 و 30 متر تشکیل شده است و کوله های پل از نوع کوله های بسته خاک مسطح به طول 450 متر است که توسط تسمه های ژئوستیک و تا ارتفاع هشت متر مسطح گردیده است.

گرانمهر با اشاره به اینکه احداث میدان مصلی به قطر داخلی 65متر احداث شده است، افزود: توسعه و تکمیل هشت کیلومتر لاین کندرو و بلوار تامین دسترسی های ایمن با احداث چهار دور برگردان جدید در رفوژ میانی و عملیات تراش روکش محور نیز در قالب پروژه‌های بهبود عبور و مرور شهری و با هزینه‌ای بالغ بر 75میلیارد ریال احداث شده است.

وی یادآورشد: در قسمت منظر شهری و توسعه بوستان‌ها می توان به ایجاد پنج کیلومتر پارک خطی در رفوژ و حاشیه بلوار به مساحت تقریبی 14 هکتار و تامین 6کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان با اشاره به اهمیت گردشگری و تفرجگاهی در کاشان بیان کرد: همه پارک ها به مبلمان شهری، آلاچیق، زمین بازی، آبنما، روشنایی مجهز شده و پروژه های تکمیلی آبشار و غار رستوران با نگرش درآمد زایی به سرانجام رسید که در مجموع تاکنون بالغ بر 120 میلیارد ریال هزینه شده است و سال آینده نیز این روند با توسعه پارک های نیایش ادامه خواهد یافت.

گرانمهر بیان کرد: نمی توان از محور امام رضا(ع) نام برد و یادی از نگین معنوی آن که مصلی بقیه الله اعظم(عج) یاد نکرد. مشارکت شهرداری در ساخت و توسعه مصلی شامل انجام فاز دو اسکلت صحن و رواق به مساحت 12هزار مترمربع، احداث رینگ و گنبد بزرگ به مساحت 2هزار و 200 متر مربع با قطر 52متر و ارتفاع 29 متر احداث شده و تاکنون 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین گلدسته‌های بلندی به ارتفاع 46متری با پیشرفت 80 درصد به همراه محوطه سازی و مهد آدینه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: عملیات احداث موزه و کتابخانه مصلی و سرویس بهداشتی آغاز فاز اول تاسیسات نیز در دست اقدام است که در سال آینده به پایان خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کاشان ضمن تشکر از خانواده بزرگ شهرداری کاشان به ویژه حوزه نظارت و اجرای معاونت فنی و عمرانی تصریح کرد: در سایه همدلی و همت جهادی و در سایه هدایت و راهبردی هوشمندانه شهردار، جناب مهندس ناظم رضوی این فعالیت ها به منصه ظهور رسیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کاشان

کاشان در دوران اسلامی همراه با قم، اصفهان، همدان و ... از جمله شهرهای بلاد جبال یا عراق عجم محسوب می شود. تاریخ نویسان فراوانی از مردان نام آور و جنگجوی کاشان در این عصر (دوران ساسانی) سخن به میان آورده اند که در جنگهای بسیار شرکت کرده اند » اعثم« کوفی تاریخ نویس بزرگ عرب از حضور 20 هزار سوار جنگجوی قم و کاشان یاد کرده است که در جنگ »نهاوند« حضور داشتند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه