اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173165797

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبرداد:

رونمایی از سند تحول کلانتری‌ها در آینده نزدیک

کد: 13950810173165797

https://goo.gl/GNV2bB

، تهران , (اخبار رسمی): سند تحول کلانتری ها در آینده نزدیک رونمایی می شود.

رونمایی از سند تحول کلانتری‌ها در آینده نزدیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،محمد شرفی،رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه امور مربوط به نظارت و پایش کلانتری‌ها را شخصا و با وسواس بسیار پیگیری می‌کند، گفت: حتی یک مورد منفی بسیار کوچک هم در خصوص عملکرد ما می‌تواند تمام زحمات را تحت الشعاع قرار دهد، پس باید با هوشیاری کامل به پایش و نظارت ادامه دهیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه همزمان با راه اندازی قرارگاه جهادی صیانت و آموزش، پلیس پیشگیری، پرشتاب‌تر از سایر بخش‌های ناجا وارد این عرصه شد، افزود: همواره به نقش دانش و آگاهی برای پیشبرد اهداف سازمان توجه جدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار قرارگاه، پلیس پیشگیری، 10 دوره آموزشی را برگزار کرده است و 18 دوره نیز برای امسال در برنامه خود داریم و مصمم هستیم که با وجود تمام مشکلات مالی و سخت‌افزاری حتما تمام آنها را برگزار کنیم.

سردار شرفی با اشاره به برگزاری همایش کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به صورت تخصصی و سفر به همه استان‌ها برای بررسی وضعیت کلانتری‌ها، بیان کرد: در این روند ما تمامی شاخص‌های مربوط به بازرسی و صیانت را دقیقا احصاء کردیم و برای اقدامات آتی خود به کار گرفتیم.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح مسائل و شاخص‌های پیگیری شده در بازرسی پلیس پیشگیری به شاخص سلامت اداری اشاره کرد و گفت: البته بخش اعظم نارضایتی مردم در این حوزه مربوط به تجهیزات و امکانات فیزیکی و اداری کلانتری‌هاست که به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

وی با تاکید براینکه انتظار ما از رده‌های پلیس پیشگیری، نگاه کلان و آینده‌نگرانه است، شناخت علمی و دقیق از مسائل و مشکلات سازمان را از دیگر شاخص‌های بازرسی در پلیس پیشگیری دانست.

سردار شرفی همچنین مشخص کردن عوامل تهدید کننده تجهیزات سازمان، اشاعه فرهنگ خودکنترلی، زمینه‌سازی برای ترویج هنجارهای انسانی و مستندسازی انحرافات درون سازمانی را به عنوان دیگر شاخص‌های بازرسی در پلیس پیشگیری برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری در پایان خاطرنشان کرد: تحلیل اخبار و گزارش‌های مردمی نیز همواره در بالاترین سطح، مورد توجه پلیس پیشگیری و بازرسی آن بوده است و ما بیشترین بهره را از سامانه انتقاد و پیشنهاد شهروندان 197 در تدوین سیاست‌های کلان خود داشته‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون