اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174136421

منتظری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

سگ‌های بدون صاحب پلاک‌گذاری و انگل‌تراپی می‌شوند

کد: 13950811174136421

https://goo.gl/Qls1ms

، قزوین , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ساماندهی سگ‌های بدون صاحب یکی از فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان است که با همکاری بخش خصوصی در حال اجراست.

سگ‌های بدون صاحب پلاک‌گذاری و انگل‌تراپی می‌شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ مجتبی منتظری با اشاره به زنده‌گیری و جمع‌آوری 126 قلاده سگ از شهر قزوین گفت: این سگ‌ها پس از زنده‌گیری و جمع آوری برای نگهداری، انگل تراپی و عقیم سازی به کمپ "حامی" منتقل که پس از سیر مراحل مورد نظر، به طور مجدد در محیط های شناسایی شده رها می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مطابق قانون، معدوم‌سازی سگ‌های بدون صاحب ممنوع است، افزود: این طرح از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شده و همچنین ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند با مشاهده محل تجمع این دسته از سگ ها مراتب را به شماره 137 اطلاع رسانی کرده تا همکاران این بخش از سازمان مدیریت پسماند پس از مراجعه نسبت به زنده گیری و انتقال آن ها به کمپ اقدام کنند.

منتظری با اشاره به صورتجلسه کارگروه پسماند استان و مجوز صادره از سوی اداره کل محیط زیست استان مبنی بر رها سازی سگ های عقیم سازی شده در محیط گفت: در 6 ماه گذشته تمامی قلاده سگ هایی که از شهر و نواحی منفصل جمع آوری شده بودند ، پس از معاینات پزشکی و واکسیناسیون و عقیم سازی، پلاک کوبی شده و در محیط زنده اولیه رها گردیده اند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه تعدادی از سگ های جمع آوری شده به دلیل آلودگی های خاص و بیماری های انگلی معدوم گردیده اند، افزود: تمام سگ های بدون صاحب رها شده در شهر بلافاصله پس از جمع آوری به کمپ منتقل و توسط دامپزشک معاینه می گردند که در صورت شناسایی هرگونه آلودگی و یا بیماری قابل انتقال به روش "مرگ با ترحم" معدوم و با نظارت دامپزشک و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده در سایت محمد آباد دفن می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری قزوین

قزوین را در نوشته‌های قدیم اروپا شهر باستانی «ارساس» یا «ارسا سیا» و در تواریخ یونان همان شهر قدیمی «راژیا» و در زمان اشکانیان به نام موسس آن «اردپا» خوانده‌اند. ساسانیان آنرا «کشوین» نامیده‌اند، یعنی سرزمینی که نباید از آن غافل شد برخی هم آن را «قسوین» یا شهر که مردمی پرصلابت و استوار دارد و بعضی از مورخان هم معرب «کاسپین» گفته‌اند به دلیل آنکه قوم کاپست از مجاورت دریای مازندران به طرف این دشت مهاجرت کرده و با اقوام بومی اختلاط کرده‌اند و گروهی هم به مرکز ایران رفته‌اند و دریای خزر نیز به همین دلیل به بحرالقزوین یا دریای قزوین اشتهار دارد. در منطقه قزوین صدها تپه باستانی شناسایی شده که هر یک برگ زرینی از تاریخ و تمدن میهن اسلامی‌مان را در سینه جای داده‌اند و تنها حفاری تپه سگزآباد نشانگر تمدن 9 هزار ساله یکجانشینی در این دشت حاصلخیز است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه