اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950814175845431

وزیر صنعت :

تولید 50 میلیون تن فولاد دور از دسترس نیست

کد: 13950814175845431

https://goo.gl/aDAGAH

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفت: با فراهم آمدن شرایط درونی و برونی و زیر ساخت ها ی لازم ، افق دسترسی به 50 میلیون تن فولاد دور از دسترس نیست .

افق دسترسی به 50 میلیون تن فولاد دور از دسترس نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت؛ « محمد رضا نعمت زاده » در آیین افتتاح خط شماره 5 ریخته گری فولاد مبارکه با بیان این مطلب ، افزود : پروژه های بهره برداری شده ذوب آهن اصفهان و مبارکه در دولت تدبیر و امید در یک روند سه ساله ودر شرای تحریم و کمبودها به ثمر رسیده که نشان دهنده  این است که کلید  مدیریت بر مشکلات فائق آمده و بن بست ها را گشوده است.

به گفته نعمت زاده ؛ تکیه بر توان داخلی در این پروژه ها نشان از اهتمام اقتصاد مقاومتی است همچنین با توجه به توان و نیروی انسانی و ذخایر موجود بخ ویژه سنگ آهن دستیابی به تولید 50 میلیون تن فولاد و حتی فراتر از آن دور از ذهن نیست.

افتتاح واحد تولید ریل ملی و ایستگاه ریخته گری شماره 5 ذوب آهن اصفهان 

بر اساس این گزارش ،واحد تولید ریل ملی و ایستگاه ریخته گری شماره 5 ذوب آهن اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور و مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید. ایستگاه ریخته گری شماره 5 با ظرفیت اسمی یک میلیون تن درسال، باقرارگرفتن درمدارتولید، ظرفیت تولیدشمش شرکت ذوب آهن اصفهان را به سه میلیون و 600 هزارتن افزایش خواهد داد.

برای اجرای این طرح 12 میلیون دلار اعتبار ارزی و500 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شد  و هدف از اجرای آن جذب کامل چدن تولیدی بخش کوره بلند است.علاوه بر این واحد تولید ریل ملی با مشخصه فنی (UIC60) به عنوان بزرگترین واحد تولید ریل آهن در خاورمیانه در محل ذوب آهن به طور رسمی به بهره برداری رسید.برای اجرای طرح تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان 28.2 میلیون یورو اعتبار ارزی و 573 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است. این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی 400 هزار تن ریل مطابق استانداردهای اروپایی ساخت و به بهره برداری رسیده است.
همچنین به طور همزمان پروژه بازسازی واصلاح غبارگیرهای سیستم تصفیه گاز کنورتور ( که با اجرای آن برای سه کنورتور ذوب آهن ، این شرکت به صنعت سبز تبدیل می شود ) ، پروژه گوگرد زدایی از چدان مذاب و پروژه انتقال پساب زرین شهر نیزافتتاح شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید