اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178565431

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی عنوان کرد

کاهش 60 درصدی واردات سیگار

کد: 13950817178565431

https://goo.gl/QLbMg9

، تهران , (اخبار رسمی): سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد ، واردات سیگار تا پایان مهر ماه امسال 60 درصد کاهش یافته است.

کاهش 60 درصدی واردات سیگار

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت،  صادقی در خصوص تولید سیگار گفت : 23 میلیارد نخ سیگار تا پایان مهر امسال  در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در مورد واردات رسمی سیگار اظهار داشت : واردات سیگار سال گذشته  8 میلیارد و 210 میلیون نخ بوده که تا پایان مهر امسال به 3 میلیارد و 250 میلیون نخ رسید در مجموع 60 درصد کاهش را نشان می دهد.
 همچنین وی با اشاره به کاهش میران قاچاق سیگار گفت : 5 میلیارد و 750 میلیون نخ سیگارتا پایان مهر امسال  قاچاق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 8 میلیارد 790 میلیون نخ بوده به میزان 35 درصد  کمتر شده و این روند ادامه داشته است. 
یداله صادقی در ارتباط با فعالیت های مرکز دخانیات گفت: بعد از جدا شدن شرکت دخانیات؛ بخش حاکمیتی به زیرمجموعه معاونت منتقل شد و در قالب مرکز سیاست‌گذاری به فعالیت پرداخت.
 و ی در ارتباط با چگونگی فعالیت مرکز دخانیات افزود : فعالیت اصلی مرکز دخانیات در خصوص سیاست‌گذاری راجع به میزان تولید، واردات و صادرات و همکاری با دستگاه‌ها برای جلوگیری از قاچاق و کنترل مصرف سیگار در کشور است
صادقی خاطر نشان کرد : علاوه بر شرکت دخانیات  سایر شرکت‌هایی که در زمینه تولید و بازرگانی سیگار فعالیت می‌کنند ،باید اقدامات خود را بر اساس سیاستهای مرکز دخانیات هماهنگ سازند و در واقع تمام واردکنندگان و صادرکنندگان بایددر چارچوب ضوابط مرکز به فعالیت  بپردازند و سرمایه‌گذاری برای تولید سیگار در درون کشور براساس سیاست‌گذاری مرکز دخانیات است ،چنانکه شرکت‌های دیگر بخش خصوصی نیز در این چرخه فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت : با توجه به اجرای تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه در طول 3 سال گذشته (تبدیل برندهای وارداتی سیگار به تولید داخل) تعداد واحدهای فعال تولیدی سیگارت از 7 واحد (با ظرفیت تولید حدود 70 میلیارد نخ) به 12 واحد با ظرفیت تولید معادل 98.2 میلیارد نخ ا فزایش پیدا کرد.
وی یادآورشد : با تکمیل طرح‌های در حال احداث از محل قانون موصوف که حدود 11 واحد دیگر می‌باشد بیش از 23 میلیارد نخ به ظرفیت مذکور اضافه خواهد شد که در مجموع به بیش از 121 میلیارد نخ خواهد رسید. مضافاً اینکه در صورت بهره‌برداری کامل از واحدهای تولید سیگار صرفاً جهت صادرات (به تعداد 8 واحد از واحدهای فوق‌الذکر) پیش‌بینی می‌گردد بیش از 31 میلیارد نخ سیگار به صادرات سالیانه اضافه گردد.

صادقی خاطرنشان ساخت : در طی 3 سال گذشته در راستای شکستن انحصار کشت و خرید توتون و تنباکو توسط شرکت دخانیات ایران و ایجاد فضای رقابتی در این بخش، نسبت به صدور مجوز خرید توتون و تنباکو برای سایر فعالین متقاضی اقدام گردیده که در سالجاری نیز حدود 10 شرکت در این زمینه فعال بوده‌‌اند.

وی در ارتباط با مساله قاچاق سیگار به خبر نگار ما گفت : مرکز دخانیات با توجه به تبصره یک ماده 13 قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز از سوی دیگر عدم کارایی هولوگرام، نسبت به برنامه‌ریزی و تشکیل کمیته راهبری شناسه رهگیری طی هشت ماه سال جاری اقدام می کند و  گام‌‌های اجرایی سامانه شناسه رهگیری طرح مبارزه با قاچاق سیگار طی دو ماه آینده، اجرایی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار