اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822179975797

برای تسهیل عبور زائران اربعین مستقر شدند

قرارگاهای فرعی ارتش ،سپاه ونیروی انتظامی در مهران

کد: 13950822179975797

https://goo.gl/l9RpBo

، تهران , (اخبار رسمی): سه قرارگاه فرعی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای تسهیل تردد زوار در مرز مهران تشکیل شد.

قرارگاهای فرعی ارتش ،سپاه ونیروی انتظامی در مهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سرداراسکندر مومنی،جانشین فرمانده ناجابا اعلام این خبر در رزمایش هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی اربعین 95 در مهران، گفت: اگر امروز امنیتی مطلوب در کشور حاکم است و میلیون ها زائر در زمانی کوتاه از مرزها خارج می شوند ودر همایش میلیونی اربعین حسینی شرکت می کنند همه اینها، مرهون خون پاک شهدا است.

وی گفت: ایران اسلامی با وجود ناامنی هایی که در اطراف آن و در کشورهای همسایه وجود دارد، از امنیت مطلوبی در مرزها و داخل کشور برخوردار است و همه دنیا به انقلاب اسلامی به دیده عزت و احترام نگاه می کنند.

جانشین فرمانده ناجا، اجرای مطلوب مأموریت اربعین را نتیجه هماهنگی بین بخشی تمام دستگاه ها و نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح و سایر دستگاه های اجرایی کشور، استان ایلام و خود مردم هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا در این همایش میلیونی مشارکت کنند. 

وی با اشاره به اینکه خدمت به زائران برای پلیس، آرامش بخش است، گفت: نیروی انتظامی در همه بخش ها و رده ها با خلوص نیت و عشق به زائران خدمت می کنند.

سردار مومنی ادامه داد: هر سال نسبت به سال قبل شرایط و زیرساخت ها برای همایش اربعین بهتر می شود، همه تلاش کرده اند تا زیرساخت ها را توسعه دهند و امکانات را فراهم کنند.

وی به توسعه زیر ساخت های مرزمهران در سال جاری نسبت به سال گذشته آن اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ضمن انجام وظایف ذاتی که حفظ امنیت مرزها است، این روزها تلاش خود را برای ارائه تسهیلات به زائران تشدید کرده ؛ در همین راستا سه قرار گاه فرعی از سوی ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی در مهران تشکیل شده است. 

وی با اشاره به اینکه رزمایش اربعین تجلی یک کار جمعی و بین بخشی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با تمام ظرفیت های موجود و استفاده از همه بخش ها وارد مأموریت اربعین شده است .

سردار مومنی خاطر نشان کرد: از ابتدای سفر اربعین تا به امروز 700 هزار گذرنامه صادر شده که این در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است .

وی گفت: تا شب گذشته 450 هزار زائر از مرزهای سه گانه شلمچه ، چزابه و مهران خارج شده اند که این تعداد نسبت به سال قبل، تا این لحظه دو برابر شده و  109 درصد افزایش داشته است .

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه به هیچ وجه عبور از مرز بدون گذرنامه و ویزا امکان پذیر نیست، گفت : در شهرهای مرزی گذرنامه و ویزا صادر نمی شود و زائران بایستی این مدارک را از مبدا سفر خود تهیه کند .

وی همچنین از زائران خواست سفر خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند و ضمن مراقبت از اموال و اسناد مسافرتی خود حتما قوانین را چه در داخل کشور و چه در کشور عراق رعایت کنند.

سردار مومنی تأکید کرد : با توجه به افزایش حضور مردم در روزهای آتی در پایانه مرزی مهران، دستگاه های مسئول بایستی تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب بیشتر کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]