اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181075990

جايِ کانال مشترک تأسیسات شهری در تهران خالی است

باید بدانیم زیر پايِ 9 میلیون تهرانی چه می گذرد

کد: 13950823181075990

https://goo.gl/PfRc5u

، تهران , (اخبار رسمی): معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر لزوم تأسیس شریان حیاتی و ضروری شهر که سال ها و دهه های متوالی به دست فراموشی سپرده شده، تأکید کرد و گفت: جايِ کانال مشترک تأسیسات شهری که نقش سلسله اعصاب شهر را ایفاء می کند، در تهران خالی است.

باید بدانیم زیر پايِ 9 میلیون تهرانی چه می گذرد؟

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر مازیار حسینی افزود: آیین نامه اجرایی قانون احداث تونل مشترک شهری در 27 بهمن 1372 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که به موجب دستورالعمل اجرایی آن، استانداری به عنوان متولی این قانون تعیین شد و سازمان های خدمات رسان نیز موظف شدند برای تحقق قانون مذکور،     ردیف های اعتباری مورد نیاز را پیش بینی کنند.

وی با اعلام این که بر اساس این قانون، شهرداری نیز موظف شد تا نگهداری از کانال مشترک تأسیسات شهری را بر عهده بگیرد و عوارض مربوطه را از سازمان های ذیربط اخذ کند، تأکید کرد: این که هر سازمان، تأسیسات مربوط به خود را در هر گوشه از شهر در داخل خاک مدفون کند، در هیچ جای دنیا متداول و مرسوم نیست.

باید بدانیم زیر پايِ 9 میلیون جمعیت تهران چه می گذرد؟

معاون شهردار تهران با اشاره به این که کانال های شهری و مشترک یا منفرد بودن آنها، بسته به تأسیسات مورد نظر است که ممکن است کابل های قدیمی مسی باشند یا کابل های جدید فیبر نوری که بر اساس استانداردهای خاص خود مشخص       می شوند، اظهار کرد: شهر، موجودی زنده است و باید بدانیم در زیر زمین های شهر چه خبر است و اهمیت و ضرورت این مهم در کلان شهر بزرگی مانند تهران که باید بدانیم زیر پايِ 9 میلیون جمعیت آن چه می گذرد، مضاعف است.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که عوارض قانونی که شهرداری از سازمان های خدماتی بابت تخریب معابر به منظور عملیات عمرانی مربوط به تأسیسات شهری می گیرد، صرف بازسازی نوارهای حفاری و نقاط تخریب شده می شود، تصریح کرد: معمولاً مبلغی که از سازمان های خدماتی دریافت می گردد، کمتر از هزینه ای است که صرف بازسازی معابر تخریب شده، می شود.

وی با تأکید بر این که ایمنی و سلامت مردم از اولویت اول برخوردار است،‌ ارزش جان مردم با هیچ مبلغی قابل قیمت گذاری نیست، اضافه کرد: تأسیساتی که کف خیابان و زیر زمین پهن می شوند، می توانند باعث فرو ریزش های موضعی شده و     حفاری هایی که سازمان های خدماتی در نقاط مختلف شهر انجام می دهند، می تواند خطرناک باشد.

یک بار برای همیشه باید موضوع کانال مشترک تأسیسات شهری را حل کنیم

معاون شهردار تهران با اشاره به این که وقتی تأسیسات خدمات شهری زیر زمین مدفون می شوند، دسترسی آنها از بین می رود اما اگر این تأسیسات به داخل یک کانال مشترک هدایت شوند، قابل دسترسی خواهند بود، اظهار کرد: دفن تأسیسات خدمات شهری در زیر زمین و مجاورت آن با خاک و رطوبت، می تواند با گذشت زمان به این تأسیسات صدمات جدی بزند.

دکتر مازیار حسینی با بیان این که یک بار برای همیشه، باید موضوع حیاتی و ضروری کانال مشترک تأسیسات شهری را حل و فصل کنیم، تصریح کرد: مدیریت شهری در تهران برای تعیین تکلیف این موضوع مهم، آمادگی همه گونه همکاری را دارد، هر چند مجاب کردن سازمان های خدمات رسان برای انتقال تأسیسات خدماتی شان به این کانال ها، خود پروژه ای جداگانه است.

وی در پایان با تأکید بر این که تهران، آبروی کشور است و دولت باید طرح ویژه ای را به منظور اجرای کانال مشترک تأسیسات شهری در این کلان شهر پیش بینی کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه نقشه دقیقی از عوارض زیر سطحی شهر تهران و تأسیسات شهری که در زیر زمین های پایتخت مدفون شده اند، وجود ندارد که این موضوع نه تنها کار خدمات رسانی در شهر را دشوار   می کند، بلکه کار امدادرسانی در مواقع بحرانی را نیز بسیار دشوار می نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بالاترین مرجع در شهرداری تهران است که مسئولیت سیاست گذاری، هماهنگی، برنامه­‌ریزی و کنترل عملکرد حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه