اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181225797

سخنگوی ناجا :

خاطیان پلیس راهور تنزیل درجه می یابند

کد: 13950823181225797

https://goo.gl/yZRyzd

، تهران , (اخبار رسمی): با سربازان خاطی پلیس راهور که تصاویرشان در فضای مجازی منتشر شد برخورد انضباطی شدیدی می شود.

خاطیان پلیس راهور تنزیل درجه می یابند

به  گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ناجا ،سردار سعید منتظرالمهدی ،سخنگوی نیروی انتظامی این  خبر را  اعلام کردو گفت: چند روزی است که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کلیپی منتشر شده است که در آن چند تن از عوامل راهنمایی و رانندگی در یک پمپ بنزین مبادرت به برخورد نامتعارف با راننده یک خودروی خاطی کرده اند.

وی افزود: بلافاصله پس از آگاهی از انتشار این کلیپ، پلیس شماری از کارشناسان خویش را مامور رسیدگی به ابعاد و زوایای آن نمود، نتیجه بررسی کارشناسان آشکار ساخت که متاسفانه حادثه مذکور در یکی از شهرهای مرکزی کشور رخ داده است.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: فارغ از اینکه محرک آغازین این رخداد ناگوار، شرب خمر و فقدان تعادل روانی و رفتارهای پرخطر و ناهنجار راننده خودرو و عدم توجه به فرمان ایست سربازان بوده، اما رفتار غیرمتعارف سربازان نیز به کل مغایر قانون و قواعد انضباطی و رویه همیشگی ناجا است، به همین سبب پلیس بلادرنگ با دو سرباز وظیفه و همچنین مامور پلیسی که نظاره گر صحنه بوده برخورد انضباطی شدید کرد و آنان تا مشخص شدن تکلیف نهایی با تنزیل درجه، به انتظار خدمت درآمدند.

منتظرالمهدی، تاکید کرد: پلیس نه تنها هرگز چنین برخوردهایی را برنمی تابد بلکه آن را اقدامی انزجار آمیز، نامتعارف و خلاف ارزش های اخلاقی و استانداردهای رفتاری و مدیریتی خود می داند و لاجرم وظیفه دارد از تکرار چنین حوادثی پیشگیری کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون