اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181845431

با اجرای طرح شناسه دار کردن مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا

حلقه مبارزه با قاچاق کالا تنگ تر می شود

کد: 13950823181845431

https://goo.gl/PpP1p0

، تهران , (اخبار رسمی): در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار شدند.

حلقه مبارزه با قاچاق کالا تنگ تر می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت ، سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی با اعلام خبر فوق گفت: مطابق مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت موظف است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذیربط با استفاده از سامانه نرم افزاری به شناسه دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام نماید.

یداله صادقی افزود: براساس تکلیف قانونی،‌وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با انجام مطالعات گسترده و با برگزاری جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسید که با استفاده از اطلاعات موجود صنفی،‌تولیدی، معدنی و کشاورزی در سامانه های در حال بهره‌برداری، اطلاعات مورد نیاز کسب گردد.
وی با اشاره به طیف گسترده گروه‌های مشمول این قانون اظهار داشت: به منظور اجرای صحیح قانون با تقسیم‌بندی دستگاه‌ها و سازمانهای مربوطه و براساس زمان بندی مشخص کلیه مراکز نگهداری و ذخیره سازی کالا در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات می شود. 
وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های مشمول این طرح موظفند نهایت همکاری را با وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت به عمل آورند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی عنوان کرد: در گام اول اطلاعات کلیه کارخانه ها،‌واحدهای صنفی مربوطه و معادن کشور در سامانه مذکور ثبت می شوند و در گامهای بعدی اطلاعات انبارهای گمرکات، بنادر، واحدهای تحت پوشش وزارت جهاد کشاورزی و بهداشت به این سامانه اضافه می گردد.
وی افزود: براساس مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این سامانه باید تا پایان سال راه اندازی و طبق قوانین موجود لازم است از آن تاریخ به بعد محدودیتهایی در صدور بارنامه و بیمه ایجاد شود.
یداله صادقی اضافه کرد: از آنجاییکه روح حاکم بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمایت از تجارت رسمی و فعالیت واحدهای مجوز دار است، لذا مقرر است با اجرای این قانون کلیه واحدهای تجاری و تولیدی که مجوز فعالیت اخذ ننموده اند از گردونه تجارت خارج شوند.
وی پیشنهاد داد: کلیه واحدهای تولیدی بدون مجوز و صنوف بدون پروانه با مراجعه به اتحادیه و سازمانهای مربوطه اقدام به اخذ جواز فعالیت نموده تا بعد از اجرای طرح فعالین با مشکل روبرو نشوند.
لازم به ذکر است براساس ماده 5 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به رعایت این قانون می باشند و وارد نمودن اطلاعات خلاف واقع یا ناقص یا با تاخیر در سامانه این قانون جرم بوده و مرتکب به شش ماه تا دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شود.
 معاونت امور اقتصادی و بازرگانی به عنوان متولی اجرای سامانه مذکور موظف به حُسن اجرای سامانه جامع انبار بوده و اطلاع رسانی رسمی از سوی این معاونت انجام می پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]