اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182655797

در مرز مهران و در آستانه مراسم اربعین صورت گرفت

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

کد: 13950824182655797

https://goo.gl/eIzwVX

، تهران , (اخبار رسمی): فرماندهان مرزبانی ایران و عراق در نشست تعاملی که درمهران برگزار شد بر امنیت بسیار مطلوب در مرزهای دو کشور و تسهیل تردد زائران اربعین تاکید کردند.

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سپهبد حامد عبدالله ابراهیم،فرمانده مرزبانی عراق و هیئت همراه عصر امروز با حضور در پایانه مرزی مهران با سردار رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت و گو کردند.

سردار رضایی در این نشست ضمن خیر مقدم به فرمانده مرزبانی عراق، گفت: این خیل عظیم زائران به عشق امام حسین (ع) سختی های این مسیر را تحمل می کنند؛ افتخار می کنیم و وظیفه خود می دانیم که یک دل و همدل در خدمت این عزیزان باشیم .

وی ادامه داد: مدیریت و تامین امنیت این خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) کار بسیار سختی است که جا دارد از فرماندهان و مرزبانان کشور دوست و برادر عراق که در چند روز گذشته همکاری خوبی را در مدیریت خدمات رسانی و تردد روان زوار انجام دادند، تقدیر و تشکر کنم.

در ادامه این نشست، فرماندهان مرزبانی دو کشور در خصوص مبادی مرزی، تسهیل درخدمات رسانی، تمهیدات روانسازی تردد و ترافیک زوار و دیگر موارد مرتبط با زائران عتبات با یکدیگر گفت وگو کردند.

سردار رضایی در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشست مزبور براساس توافقی که در مهرماه سال جاری، در کمیسیون مشترک مرزی در بغداد مصوب شده بود، برگزار شد.

وی افزود: براساس مصوبات این کمیسیون مقرر شد، در ایام اربعین در یک دیدار مشترک در پایانه مرزی، محل تردد زائران را مورد بازدید میدانی قرار داده و در نشستی مشترک با حضور مرزبانان دو کشور، راهکار های تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی(ع) و مشکلات بوجود آمده را برطرف کنیم، که الحمدالله امروز این امر محقق شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی که از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق انجام شده، امنیت بسیار مطلوبی در مرزها حاکم است به نحوی که جمعیت زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، افغانستان، آذربایجان از مبادی مرزی کشورمان به سمت عتبات حرکت می کنند.

سردار رضایی در خاتمه به همکاری و تعامل خوب بین مرزبانی، تیم گذرنامه و پایانه های مرزی اشاره کرد و این همکاری را در نوع خود بی نظیر دانست.

در ادامه، سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی عراق در جمع خبرنگاران، گفت:هر چه داریم از عاشورا است، خدمت به زائران امام حسین(ع) بالاترین سعادت است و ما به آن افتخار می کنیم.

فرمانده مرزبانی عراق با بیان اینکه الحمدالله هر ساله تعداد زائران بیشتر از گذشته می شود، گفت: مردم عراق برای خدمت رسانی بسیار خوب به زائران تلاش می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]