اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184735431

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛

بهره برداری 3 طرح صنعتی -تولیدی در استان کرمان

کد: 13950826184735431

https://goo.gl/aJ8JLi

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت، چند طرح صنعتی و تولیدی از جمله طرح شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ظرفیت تولید 5 میلیون تن گندله در سال افتتاح می شود.

بهره برداری 3 طرح صنعتی -تولیدی در استان کرمان

 به گزارش روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح گندله سازی گل گهر که 140 هزار تن آن  به صورت آزمایشی تاکنون تولید شده است با سرمایه گذاری 4 هزار و 400 میلیارد ریالی و 103 میلیون یورویی برای 2 هزار و 500 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شغل نموده است.

همچنین طرح تولید مس کاتد پالایشگاه خاتون آباد با ظرفیت اسمی تولید 100 هزار تن مس کاتد در فاز اول و تولید فعلی 35 هزار تن به بهره برداری می رسد.
این واحد با هدف تکمیل زنجیره فرآوری مس ساخته شده است و با راه اندازی آن برای  100 نفر شغل ایجاد شده است.
همچنین کارخانه نیمه صنعتی تولید پیگمنت دی اکسید تیتانیوم نیز در این سفرافتتاح می شود  واین واحد تولیدی سالانه 600 تن پیگمنت دی اکسید تیتانیوم تولید می کند و کل سرمایه گذاری  انجام شده در این طرح 100 میلیارد ریال  و 2 میلیون یورو است که برای 30 نفر شغل ایجاد شده است و تولید آزمایشی آن از مهر امسال آغاز شده است.
لازم به ذکر است که تعداد معدودی از کشورهای دنیا صاحب تکنولوژی فرآوری تیتانیوم و تولید پیگمنت هستند که با اجرای این پروژه خوشبختانه ایران نیز به جمع این تعداد معدود اضافه خواهد شد.
در ادامه سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت ، معدن و تجارت به استان کرمان عملیات اجرایی طرح تیتانیوم کهنوج نیزآغاز می شود. 
فاز اول این کارخانه (کانه آرایی) با ظرفیت تولید 130 هزار  تن در سال و عیار 45 درصد دی اکسید تیتانیوم و فاز دوم کارخانه (ذوب  یا سرباره سازی) با ظرفیت تولید 70 هزار تن و عیار سرباره 70 درصد دی اکسید تیتانیوم خواهد بود.
کل سرمایه گذاری انجام شده در این 2 فاز  5 هزار و 918 میلیارد ریال و اشتغال زایی این طرح ها 882 نفر است.
با اجرای کارخانجات فوق از واردات 50 هزار تن پیگمنت مورد نیاز کشور با ارزش حدود 150 میلیون دلار در سال جلوگیری می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید