اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185275797

از ساعت 6 صبح امروز

مرز مهران توسط دولت عراق بسته شد

کد: 13950827185275797

https://goo.gl/Td2Cj4

، تهران , (اخبار رسمی): مرز خروجی مهران از ساعت 6 صبح امروز توسط دولت عراق برای خروج زائران به سمت این کشور به طور کامل بسته شد.

مرز مهران توسط دولت عراق بسته شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار محسن فتحی زاده،جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اعلام این خبر گفت: دبه دنبال این تصمیم، مرز خروجی مهران بطور کامل مسدود شده است و امکان تردد در آن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه خروج زائران به سمت عراق به هیچ وجه از مرز مهران امکان پذیر نخواهد بود و این مرز تنها به ورود زائران به کشور ایران اختصاص دارد، از مردم خواست که از مراجعه به مهران خودداری کنند.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: زائرانی که در شهر و پایانه مرزی مهران حضور دارند بایستی هر چه سریع تر نسبت به خروج از آن اقدام کنند.

کمبود امکانات در آن سوی مرز مهران

او همچنین گفت: در 15 روز گذشته از اول ماه صفر تاکنون یک میلیون و 804 هزار زائر از مرزهای زمینی و هوایی کشور به عتبات عالیات مشرف شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 824 هزار و 379 نفر از مرز زمینی مهران، 485 هزار و 489 نفر از مرز شلمچه، 390 هزار و 312 نفر از مرز چزابه تردد کردند و 103 هزار و 863 نفر نیز از مرزهای هوایی از کشور خارج شدند.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه با وجود تاخیر در خارج شدن از مرز مهران، ازدحام جمعیت همچنان در این مرز وجود دارد، تاکید کرد: زیر ساخت ها و پذیرایی از زائران در مرز "زرباطیه" مقابل مرز مهران محدود است و پیش بینی لازم برای این جمعیت انجام نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به کمبود امکانات در آن سوی مرز برای سیل عظیم زائران، وسیله نقلیه نیز جوابگوی جابه جایی آنها نیست و زائران مجبورند در شرایط سخت با پای پیاده مسیرهای طولانی را طی کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: مسئولان کشور عراق در تلاش هستند این امکانات را افزایش دهند اما برای این حجم عظیم، خدمات رسانی هنوز مطلوب نیست.

وی گفت: از زائران تقاضا داریم برای عزیمت به عتبات عالیات دو مرز شلمچه و چزابه در استان خوزستان که از ازدحام جمعیت بسیاری کمتری نسبت به مهران برخوردار است، را انتخاب کنند تا با مشکل کمتری در خروج از مرز مواجه شوند.

سردار فتحی زاده خاطر نشان کرد: حضور افراد بدون مجوز قانونی از جمله اتباع افغان هم اکنون در پایانه مرزی مهران مشکلاتی ایجاد کرده و باعث اختلال در تردد دیگر زائران شده است.

وی با بیان اینکه امروز دو هزار زائر بدون گذرنامه و روادید از این مرز به عقب برگردانده شدند، یادآور شد: اتباع افغان نیز با اتوبوس هایی به مرزهای استان خوزستان منتقل شدند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات نیز هم اکنون آغاز شده است، افزود: از سوی مسئولان استان ایلام تمهیدات لازم برای ورود زائران و تامین اتوبوس برای بازگشت آنها پیش بینی شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]