اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185486386

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه پاسخ می دهد

برای مقابله با گازگرفتگی چه کنیم

کد: 13950827185486386

https://goo.gl/mpt1eW

، (اخبار رسمی): سالانه تعداد زیادی در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت های دهنی و روانی ناشی از آن می گردند.

برای مقابله با گازگرفتگی چه کنیم؟

به گزارش اخبار رسی به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ مونوکسید کربن گازی است که بر اثر ناقص سوختن کربن بوجود می آید این گاز بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد به همین دلیل مونوکسید کربن قاتل نامرئی نامیده می شود . میل ترکیبی مونوکسید کربن با هموگلوبین خون حدود 300 برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است. جالب است بدانید که در خون همه ما نزدیک 5 درصد مونوکسید کربن وجود دارد اما اگر این مقدار به 20 درصد برسد باعث مرگ خواهد شد .

سالانه تعداد زیادی در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده و یا دچار معلولیت های دهنی و روانی ناشی از آن می گردند، نتایج آماری متاسفانه بیانگر آنند که امروزه با روند رو به رشد این مسمومیت روبرو هستیم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه های  سازمان آتش نشانی برای پیشگیری از گازگرفتگی ها در شهر  افزود: با شروع فصل سرما هرساله آتش نشانی با توزیع بروشور ، مصاحبه در رسانه ملی و مطبوعات ، آموزش های چهره به چهره در مدارس و مراکز تجمعی نسبت به خطر گاز گرفتگی به مردم هشدار می دهد و علت اصلی این تلفات در هر سال عدم توجه مردم به هشدار ها و بی اهمیت تلقی نمودن موضوع است.

ابراهیم شاد قوشچی با بیان اینکه استفاده از یک شیرو گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گاز سوز غیر استاندارد ممنوع است، عنوان کرد: استفاده از اجاق گازهای بدون دودکش یا گذاشتن دود کش در داخل سطل آب ، خارج شدن دودکش از محل اتصال و مسدود بودن داخل دودکش به دلایل مختلف باعث بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می شود.

وی با اشاره به نکاتی در درباره پیگیری از بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، تاکید کرد: نصب دودکش مستقل با کلاهک برای وسایلی نظیر بخاری و آبگرمکن پکیج ، بازدید و مطمئن شدن از محل اتصال وسیله گاز سوز یا دودکش هر چند گاه، خوداری از عبور دودکش وسایل گاز سوز از شیشه، (چرا که در صورت تماس با شیشه امکان شکسته شدن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد )، نصب نکردن آبگرمکن گازی در مکان های فاقد جریان هوا و بسته از جمله اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از بروز حادثه است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اینکه با توجه به اینکه در زمان ساخت یک ساختمان، سه سازمان نظام مهندسی، شهرداری و آتش‌نشانی در آن دخیل هستند ، ابراز کرد: این سازمان به طورجدی و مستمر بازدیدهای خود را از طراحی ایمنی ساختمان‌ها و جلوگیری از وقوع آتش سوزی و همچمن مرگ بر اثر گاز گرفتگی انجام می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری ارومیه

شهرستان ارومیه مرکز استان چکمه‌ای شکل آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران واقع شده است. این استان با سه استان آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان و سه کشور ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است. این شهرستان در جلگه‌ای به‌طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر در کنار دریاچه ارومیه گسترده است. شهرستان ارومیه از شرق با دریاچه ارومیه، از غرب با کشور ترکیه، از جنوب با شهرستان‌های مهاباد، نقده و اشنویه و از شمال با شهرستان سلماس همسایه است. آب و هوای آن تقریبا مدیترانه‌ای و چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن به وضوح دیده می‌شود. اختلاف درجه دمای آن از گرمترین روزهای تابستان تا سردترین شب‌های زمستان تا 64 درجه تفاوت دما را نشان می‌دهد و گرمترین ایام آن از 15 تیرماه تا 15 مرداد است. ارتفاع این شهر از سطح دریاهای آزاد 1332 متر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه