اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190086422

عروس خانه های ایران میزبان کشورهای خارجی

کد: 13950906190086422

https://goo.gl/9zqFFG

، کاشان , (اخبار رسمی): به همت فرمانداری و شهرداری کاشان عروس خانه های ایران میزبان نشست سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی شد. به همت فرمانداری و شهرداری کاشان، خانه تاریخی طباطبایی میزبان نشست سفرا و نمایندگان بیش از 10 کشور خارجی به ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان شد.

عروس خانه های ایران میزبان کشورهای خارجی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، در این نشست که در تالار پنج دری خانه طباطبایی برگزار شد، سیوانکا داناپالا رئیس دفتر تهران کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سفرای کشورهای استرالیا، سوئد، افغانستان و هلند و نمایندگان کنسولی سفیران کشورهای آلمان، اسپانیا، سوئیس، نروژ، ژاپن و فرانسه خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 
سیوانکا داناپالا رئیس دفتر تهران کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در مورد بازدیدش از اصفهان و کاشان اظهار داشت : این سفر با همکاری مشترک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل امور اتباع و مهاجران وزارت کشور ایران انجام شد.
وی ادامه داد : در این سفر دو روزه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی از نزدیک با خدمات آموزشی، بهداشتی و معیشتی ایران به پناهندگان که توسط دولت و کمیساریای عالی ارائه  می شود، آشنا شده و پیام رسان نهادهای بین المللی می شوند.

فرماندارکاشان نیز به معرفی دیار نخستین های جهان پرداخت و گفت : پیشینه بیش از هفت هزار ساله کاشان می تواند پیوند ناگسستنی این تمدن با کشورها را برساند که همواره منادی صلح و دوستی در جهان نیز بوده است.
حمیدرضا مومنیان، شرایط ایران پس از برجام را از نظر تقویت تعامل با جهان مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: در این فضای تعاملی شاهد ارتقای وضعیت پناهندگان باشیم.
معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: ایران اسلامی سال ها پذیرای پناهندگانی از کشورهای مختلف جهان بوده و این اقدام منطبق بر تعالیم آسمانی است که به دستگیری از مظلومان و پناهندگان سفارش می کند.

مومنیان اذعان داشت: خدمت رسانی ایران به پناهندگان در موضوعات آموزش، معیشت و اجتماعی بوده تا جایی که به اشتغال آنان ادامه پیدا کرده است.
وی ابراز داشت: رهبر انقلاب اسلامی نیز بر آموزش پناهندگان تاکید فرموده و امروزه تمامی پناهندگان مثل ایرانی ها از حق آموزش و خدمات بیمه سلامت برخورداراند. 
مومنیان با اشاره به تحصیل دانشجویان پناهنده در مراکز علمی کاشان، خاطر نشان کرد: تمامی امکانات آموزشی در اختیار این دانشجویان قرار دارد و آنان دستاوردهای خود را در دانشگاه به نمایش می گذارند.

فرماندار کاشان ابراز امیدواری کرد : با آمدن سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی به این شهر، تمامی ظرفیت های لازم برای حمایت ازپناهندگان فراهم شود.
به گفته مومنیان، هزینه های سنگین پناهندگان بر دوش ایران باید عاملی در جهت افزایش کمک های سازمان ملل متحد به این کشور مهاجرپذیر بوده تا از مهاجرات آنان به دیگر کشورها جلوگیری شود.

گفتنی است،  نشست عصر چهارشنبه سفرا و نمایندگان بیش از 10 کشور خارجی به ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، با معرفی بخشی از ظرفیت های فرهنگی تاریخی کاشان همراه شد و برگ زرین دیگری را در کارنامه دیپلماسی شهری به ارمغان آورد.   

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کاشان

کاشان در دوران اسلامی همراه با قم، اصفهان، همدان و ... از جمله شهرهای بلاد جبال یا عراق عجم محسوب می شود. تاریخ نویسان فراوانی از مردان نام آور و جنگجوی کاشان در این عصر (دوران ساسانی) سخن به میان آورده اند که در جنگهای بسیار شرکت کرده اند » اعثم« کوفی تاریخ نویس بزرگ عرب از حضور 20 هزار سوار جنگجوی قم و کاشان یاد کرده است که در جنگ »نهاوند« حضور داشتند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]