اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190265431

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت :

عملکرد بانک‌ها در کردستان رضایت‌بخش نیست

کد: 13950906190265431

https://goo.gl/TXCVV3

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید،عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی را غیر قابل قبول دانست و گفت : این عملکرد ضعیف در کردستان غیرقابل توجیه است

عملکرد بانک‌ها در کردستان رضایت‌بخش نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، رضا رحمانی در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان که در استانداری کرستان برگزار شد گفت: مقام معظم رهبری اول امسال فرمودند باید برای صنایع کوچک و متوسط در کشور کار اساسی انجام شود واین تاکیدایشان در اولویت اصلی دولت قرار گرفت.

وی افزود: روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی در کردستان قابل قبول نیست.
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با تاکید بر احصای مزیت‌های استان در بخش‌های مختلف گفت: توت‌فرنگی از مزیت‌های بسیار خوب استان است و باید در راستای ایجاد واحد صنایع تبدیلی این محصول گام‌های اساسی برداشته شود.
رضا رحمانی با بیان اینکه دولت در قالب طرح اقتصاد مقاومتی 120 طرح را تعریف کرد، گفت: از این تعداد 7 طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده است.
وی با تاکید بر اینکه نباید  تصور شود که ما یک طرف میز و بانک‌ها در طرف دیگر هستند، اظهار داشت: این یک تکلیف است و همه ما باید دغدغه رفع بیکاری در کشور را داشته باشیم و برای جوانان بیکاری که در تمام خانواده‌ها وجود دارند اقدام مناسبی را انجام دهیم.
وی با انتقاد از برخی دلایل ارائه شده بانک‌ها در زمینه عدم پرداخت تسهیلات گفت: این دلایلی که برخی بانک‌ها گفتند اصلا قابل قبول و توجیه نیست و بانک های عامل در سطح کشور عملکرد خوبی را دارند اما این عملکرد ضعیف در کردستان واقعا غیرقابل توجیه است.
رحمانی گفت: : طی 2 تا 3 سال گذشته واحدهای کوچک بیشترین ضربه‌ها را به دلیل تحریم‌ها، رکود 40 درصدی و عوامل دیگرمتحمل شده‌اند و واقعا باید در راستای رفع مشکلات آنها اقدامات اساسی انجام شود.
وی با بیان اینکه دولت در قالب اعتبارات طرح اقتصاد مقاومتی رفع مشکل 7 هزار و 500 واحد تولیدی صنعتی را هدف قرار داد، گفت: هر کشوری که بخواهد مشکلات خود را حل کند باید مشکلات حوزه تولید آن حل شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید تصریح کرد: امروز سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت کشور، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر بخش‌ها با هم کاملا ارتباط داردو همه بخش‌ها به صورت کامل پای کار هستند و تمام واحدهایی که حایز شرایط باشند می توانند تسهیلات را دریافت کنند و هیچ مانعی ندارند.
وی تصریح کرد: مباحثی همچون شاخص مالی زیر یک‌میلیارد، بدهی به بیمه، چک برگشتی و غیره در پرداخت تسهیلات به این واحدهای مشکل‌دار تاثیری نمی‌گذارد.
رحمانی خاطرنشان کرد: کردستان از جمله استان‌های محروم است و مسؤولان و مدیران بانکی این استان برای خارج شدن از این وضعیت باید بیشترین مطالبه‌گری را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تکلیف واحدهای تصویب شده در بانک‌های استان باید هرچه زودتر مشخص شود، گفت: عدم پرداخت تسهیلات به این واحدها باید مشخص و بانک‌ها پاسخگو باشند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید تصریح کرد: اگر ظرفیت استان در حوزه کشاورزی است و تمام مسؤولان دولتی و بانکی به این مهم اشاره می‌کنند، چرا تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار بخش کشاورزی پرداخته نشده است.
رحمانی با بیان اینکه هدف ما در اجرای این طرح توزیع پول نیست، خاطرنشان کرد: هدف ما رفع مشکل واحدهایی صنعتی و کشاورزی است که مشکل آنها با پرداخت نقدینگی حل و به تولید واقعی و اشتغال‌زایی می‌رسند است.
وی با بیان اینکه انگیزه دولت در رفع مشکلات و توسعه کردستان بیش از سایر استان‌های محروم است، تصریح کرد: برای رفع مشکلات و توسعه این استان هرجا نیاز به کمک و حمایت باشد پای کار خواهیم بود و از هر اهرمی استفاده می‌کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بانک، بیمه و سرمایه