اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190585797

سرقت 7 میلیاردی با کپی کردن کارت اعتباری 142 نفر

کد: 13950906190585797

https://goo.gl/J7gE0C

، تهران , (اخبار رسمی): فردی که با کپی کردن اطلاعات کارت اعتباری 142 نفر توانسته بود بیش از هفت میلیارد ریال از حساب آنان برداشت کند توسط کارآگاهان پلیس فتای استان اصفهان دستگیر شد.

سرقت 7 میلیاردی با کپی کردن کارت اعتباری 142 نفر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ،رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز وجوه از حساب آنان موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که تمام مالباختگان در یک روز از مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی اقدام به خرید کردند.

این مقام مسئول گفت: این فرد به وسیله نصب اسکیمر بر روی دستگاه پوز اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان کرده و پس از جمع آوری آنها از استان متواری شده بود که پیگیری های ویژه برای شناسایی متهم انجام شد.

سرهنگ مرتضوی افزود: نهایتاً فرد مذکور پس از 12 برداشت غیر مجاز از حساب مشتریان در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی شد که بلافاصله ماموران این پلیس به محل مورد نظر اعزام و متهم را در حالی که مشغول برداشت از حساب یکی از مشتریان در یک صرافی بود دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه متهم توانسته بود مبلغ 700 میلیون تومان از حساب مشتریان خود برداشت کند گفت: با دستگیری وی تمام حساب های او مسدود و وجوه مسروقه به حساب مالباختگان بازگردانده شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متاسفانه کارت های عابربانک از امنیت پائینی برخوردارند گفت: لازم است که بانک ها نسبت به بالا بردن امنیت این کارت ها اقدام کنند.

وی وجود رمزهای یک بار مصرف و عدم امکان رمز و کد گذاری روی اطلاعات کارت های اعتباری را آسیب پذیری این نوع کارت ها عنوان کرد و اظهار داشت: اسکیمر، یک نوع دستگاهی است که علی رغم استفاده های مفید می تواند اطلاعات کارت های اعتباری را کپی کرده و فردی که اقدام به این کار می کند به راحتی از حساب کارت کپی شده برداشت کند.

این مقام مسئول ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها به شهروندان توصیه می کنیم که حتماً خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک خود در مغازه ها اقدام کنند و یا مراقب باشند که عملیات بانکی در حضور آنان انجام شود.

وی با بیان اینکه مشتریان حق دارند که خودشان نسبت به کشیدن کارت عابربانک در دستگاه پوز مغازه اقدام کنند گفت: البته مغازه دار نیز حق دارد که عملیات بانکی را ملاحظه کرده و این موضوع یک فعالیت متقابل است که می تواند از بروز هرگونه سرقت و کلاهبرداری چه به ضرر مشتری و چه صاحب مغازه جلوگیری کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون