اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909191825797

انهدام یک باند کیف قاپی در کرمانشاه

کد: 13950909191825797

https://goo.gl/7qQdIQ

، تهران , (اخبار رسمی): عمو و برادرزاده ای که زنان و دختران تنها را در خیابان های خلوت کرمانشاه هدف کیف قاپی قرار می دادند، توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند.

انهدام یک باند کیف قاپی در کرمانشاه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سرهنگ علیرضا مرزبانی،جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه این خبر را اعلام کرد و گفت: در پی وقوع چند مورد کیف قاپی توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید در سطح شهرستان کرمانشاه، که موجب رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات اولیه و اظهارات قربانیان نشان می داد این افراد حرفه ای بوده و زنان و دختران تنها را در خیابان های خلوت شهر، هدف کیف قاپی قرار می دادند، به طوری که اموال هفت خانم جوان در یک روز مورد سرقت قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با استفاده از سامانه های اطلاعاتی موجود و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی پس از شناسایی سارقان و اطمینان از اینکه این افراد عاملان اصلی این گونه سرقت ها هستند، جهت دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

سرهنگ مرزبانی ادامه داد: کارآگاهان در یک عملیات منسجم و ضربتی، سارقان را حین گشت زنی برای یافتن طعمه کیف قاپی، دستگیر کردند.

وی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد که متهمان به نام های "حسین" 18 ساله و "عبدالرضا" 16 ساله، عمو و برادر زاده هستند که در بازجویی های پلیسی اعتراف کردند برای انجام کیف قاپی، دو دستگاه پراید را سرقت و هر بار با یک دستگاه خودرو، در خیابان های خلوت شهر، زنان و دختران تنها را تحت تعقیب قرار داده و سپس در فرصت مناسب کیف، تلفن همراه و احیاناً طلاجات قربانیان را به سرقت می بردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عبدالرضا پیش از دستگیری هیچ گونه سابقه کیفری نداشته اما "حسین" عموی وی، سال گذشته پس از 40 مورد کیف قاپی به مرکز کشور متواری شد و هفته گذشته به کرمانشاه بازگشت.

وی ادامه داد: این متهم، پس از سرقت دو دستگاه خودرو و نیز بیش از ده مورد کیف قاپی که با همدستی برادرزاده اش مرتکب شدند ، با اطلاع رسانی به موقع قربانیان و اقدامات اطلاعاتی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک دستگاه خودروی پراید سرقتی و تعدادی کیف زنانه و گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سرهنگ مرزبانی با بیان اینکه پرونده کماکان در دست بررسی است، به شهروندان توصیه کرد: اموال و اشیای قیمتی خود را در معرض دید عموم قرار ندهند و از حمل وجه نقد و مدارک هویتی تا حد امکان پرهیز کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خاتمه گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی،با مجرمان و متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد و با حضور مستمر و شبانه روزی در میان مردم، فضای جامعه را برای ارتکاب جرم ناامن می سازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون