اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950915195675617

آغاز برداشت 40 تن میگوی صادراتی از قشم

کد: 13950915195675617

https://goo.gl/u3mtHD

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 40 تن میگواز نوع وانامی به ارزش 400 هزار یورو برای صادرات به کشورهای آسیای میانه از مزرعه مروارید شکیل قشم برداشت شد.

آغاز برداشت 40 تن میگوی صادراتی از قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، جهانگیر مجیدی روز دوشنبه گفت: دو میلیون قطعه لارو برای تولید 40 تن میگوی صادراتی در پنج استخر این مزرعه که از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم است، پرورش داده شد.

وی ادامه داد: 200 هزار قطعه لارو نیز همزمان با عملیات پرورش دو میلیون قطعه لارو به عنوان میگوهای مولد در یک استخر جداگانه این مزرعه نگهداری شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: پس از چهار ماه نگهداری لارو میگو در این مزرعه 40 تن میگو برداشت شد که محصولات برداشت شده برای مراحل عمل آوری شامل سایز بندی، انجماد و بسته بندی به شرکت طلال قشم منتقل گردید.

وی قیمت هر کیلو میگوی صادراتی را 10 یورو اعلام کرد و گفت: جمع رقم صادراتی 40 تن میگو به کشورهای آسیای شرقی از جمله چین و ویتنام بالغ بر 400 هزار یورو می باشد.

مجیدی با اعلام اینکه وزن هر میگو حدود 20 گرم می باشد، گفت: سایز این میگوها که برای اولین بار از مزرعه مروارید قشم برداشت شده،60 – 50 می باشد.

بنا به این گزارش، سایز 60 – 50 در حوزه صنایع شیلاتی از جمله بخش میگو به تعداد میگوها در یک کیلو گرم مربوط می شود.

شایان ذکر است: براساس برنامه ششم توسعه کشور در بخش صنایع شیلاتی، جزیره قشم در جنوب ایران مورد توجه ویژه قرار گرفته به طوری که از مجموع برنامه تولید 200 هزار تن ماهی در قفس در کل کشور، سهم استان هرمزگان 120 هزار تن منظور شده که 84 هزار تن آن در منطقه آزاد قشم تولید خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]