اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196405431

قائم مقام وزیر صنعت ،‌معدن وتجارت خبر داد

پرداخت 12هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید

کد: 13950916196405431

https://goo.gl/72aJuH

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیر صنعت ،‌معدن وتجارت در امور تولید، از پرداخت حدود 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 17 هزار و 589 واحد کوچک و متوسط از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون خبر داد.

پرداخت 12هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صعت معدن و تجارت، رضا رحمانی در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: از مجموع 16 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به این طرح تاکنون  12 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نوسازی صنایع در اولویت این طرح است افزود : از مجموع این واحد ها 9 هزارو 13 واحد کوچک و متوسط با طی فرآیند در سامانه وزارت خانه به این 6 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات دست یافتند و 8 هزار و 576 واحد نیز از مشتریان بانک ها بودند که 5 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
رحمانی تاکید کرد : مهمترین کاری که برای رونق تولید در نظر داریم پایش و ارزیابی و اثر بخشی اجرای درست این طرح است که در ماه های آینده بیشتر خود را نشان می دهد.
وی در ادامه طرح رونق تولید را یکی از 7 پروژه و ماموریت کشوری ابلاغ شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود : علاوه بر این ، کنترل واردات و تشویق صادرات ، افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات برای امسال ، تکمیل زنجیره فولاد و مس وارتقای توان صادراتی صنایع کوچک و متوسط نیز ازدیگر طرح های در دست اقدام این وزارتخانه است.
رحمانی تاکید کرد: در وزارتخانه خود را به این طرح ها محدود نکرده ایم و هر اقدامی که ذیل برنامه های اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود باشد پیگیری می کنیم . 
رییس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت 3 میلیون واحد صنفی و 100 هزار واحد صنعتی و معدنی را با 7 میلیون نفر اشتغال  تحت پوشش خود دارد اضافه کرد : سال قبل راهبردها برای تقویت این بخشها رونمایی و امروز به روز رسانی و کامل شد و این در حالی است که آمایش سرزمین هم در سال جاری به این موارد اضافه می شود و در این زمینه هم صنایع منتخب و هم اولویتهای  استانی را مشخص کردیم.
 وی تصریح کرد : با اقدامات  صورت گرفته در آینده قطب های مختلف صنعت در کشور شکل می گیرد و اینکه چه صنایعی باید تقویت شوند مشخص می شود.
رحمانی حمایت از صنایع کوچک و متوسط را از تاکیدات رهبر انقلاب برشمرد و افزود:‌ در جهت پیاده سازی فرمایشات رهبر انقلاب چندین برنامه را عملیاتی کردیم که ارتقای توان صادراتی این صنایع از جمله آنهاست.
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور تولید تصریح کرد : SME  ها بیشترین آسیب را در دوران تحریم دیدند و طبق مطالعات بانک جهانی بیشترین مشکل این واحدها مشکلات تامین مالی بوده است و بر اساس تازه ترین گزارش از عملکرد ها در این طرح سازمانهای درگیر و دخیل در کارو نیز بانک مرکزی ،  استانداری ها و اعضای کارگروه ستاد تسهیل امروز خوشبختانه یک شبکه منسجم در این راستا شکل گرفته و واحدهای  متوسط و کوچکی که در دوره گذشته آسب دیده اند ،  امروز طی فرایندی می تواند از تسهیلات مالی بهره مند شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید