اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196415431

نعمت‌زاده:

اعتمادسازی رکن اصلی مدیریت استراتژیک است

کد: 13950916196415431

https://goo.gl/kwOdMD

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعتمادسازی ، بکارگیری تجارب روز دنیا و ترسیم افق آینده از مشخصه‌های اصلی مدیریت استراتژیک است.

اعتمادسازی رکن اصلی مدیریت استراتژیک است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: صادق بودن از دیگر مشخصه‌های اصلی مدیریت واقعی و نشأت‌گرفته از مدیریت الهی است.

وی در ادامه گفت: اعتدال در مدیریت لازم است به طوری که روی این موضوع می‌بایست پژوهش و تحقیقات علمی انجام شود.
مهندس نعمت‌زاده در بیان ویژگی‌های تدوین برنامه استراتژیک گفت: تصمیم‌گیری‌های به موقع ، شناسایی الزامات اعم از نیروی انسانی و سایر منابع و همچنین بهره‌گیری‌ از تکنولوژی‌های روز دنیا و تهیه نقشه راه برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را از مهم ترین ارکان مدیریت استراتژیک است.
وی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌پذیر بودن یک مدیر ، شرط اساسی احراز این سمت است افزود: یک مدیر می‌بایست درست فکر کند و مقاوم در برابر ناملایمات احتمالی بر روی فرضیه خود اصرار ورزد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: یک مدیر خوب صنعتی آن است که روند جهانی را خوب ببیند همچنین از روند مقررات بین‌المللی و مسایل زیست محیطی و سایر فاکتورهای مؤثر در تولید و صادرات مطلع باشد.
محمد رضا نعمت زاده در ادامه گفت:  با شیوه سنتی نمی‌توان مدیریت صنعتی کرد و رقابت‌پذیر شد ، پس از انقلاب اسلامی و وقوع انقلاب فرهنگی این موضوع با شرایط جدیدتری دنبال شد. به طوری که تعداد بسیاری از دانش‌آموزختگان رشته‌های مختلف صنعتی با اعزام به واحدهای تولیدی کشور توانستند از مراحل تولید تجارب عملی به دست آورده و حاصل آن تربیت بسیاری از مدیران صنعتی امروز کشور است.
وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها و کشور ما در شرایط قرار گرفته‌اند که با بهره‌گیری از ابزار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تجارب سایر کشورها می‌توان امیدوار بود توجه خاص به مدیریت استراتژیک می‌تواند بشود.
وی با بیان اینکه در واقع مدیر اصلی خدای متعال است و برای داشتن مدیریت الهی می‌بایست به صفات خداوند که مهمترین آن صداقت و حسن نیت و نرم خویی است و می تواند سرمشق و الگوی مناسبی باشد که در این راستا از همه مهمتر قرآن می‌تواند بهترین راهنما برای مدیران باشد.
وی در ادامه گفت: یک مدیر برای حل مسئله بسیار سنگین باید ابتدا آن را آسان بگیرد تا بتواند آن را به خوبی حل نماید. همچنین یک مدیر نباید منتظر بودجه و منابع مالی از سایر باشد. بلکه به خلق منابع مبادرت نماید.
مهندس نعمت‌زاده با مهم دانستن مدیریت مالی در بنگاه‌های تولیدی کشور گفت: پرداخت اقساط به موقع بویژه به بانک‌های خارجی و همچنین عدم صدور چک‌های بی‌محل و رعایت مقررات و انظباط مالی می‌تواند آن بنگاه تولیدی را با موفقیت رهنمون سازد.
وی جامعه‌نگری،‌ نوآوری، مطالعه بازار و سایر عوامل بیرونی و درونی تأثیرگذار در بنگاه‌های تولیدی کشور را لازم دانست و افزود: به طور مثال نمی‌توان به احداث کارخانه فولاد مبادرت کرد اما به احداث خط آهن در کنار آن نکرد. 
وی در پایان گفت:‌ دولت یازدهم به طور مستقیم در انجام اصلاحات قانون تجارت دخیل بوده همچنین در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه فعالیت‌های بی‌شماری را در فهرست اقدامات خود گنجانده است.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید