اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917197095617

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد

ضرورت توسعه اقتصاد دریا محور در قشم

کد: 13950917197095617

https://goo.gl/7pdH69

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرفیت خدادادی دریا اهمیت و ضرورت توسعه اقتصاد دریا محور در جزیره قشم را دو چندان می کند.

ضرورت توسعه اقتصاد دریا محور در قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در آئین افتتاح مرکز رشد زیست فناوری دریایی خلیج فارس در واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان، اعلام کرد: افتتاح این مجموعه در منطقه آزاد قشم و در کنار آب های خلیج فارس باید شرایط را برای ارتباط بین علم و صنعت با هدف استفاده بهینه از ظرفیت دریایی فراهم کند.

وی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان از ظرفیت مجاورت با دریا در حوزه های مختلف از جمله گردشگری دریایی، تولید صدها هزار مگاوات برق، صید صنعتی آبزیان، مواد غذایی، دارویی و موارد دیگر استفاده می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رهبر معظم انقلاب در بند 11 سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی، وظایف مناطق آزاد کشور را حول سه محور انتقال دانش فنی و تکنولوژی، تولید صادرات محور و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج کشور مشخص نموده اند و ما امروز آماده ایم برای توسعه فناوری در این منطقه از اندیشه های نو و خلاق با جدیت حمایت کنیم.
وی با اعلام اینکه بیش از 14 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قشم در مقاطع مختلف تا دکترا مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: برای موفقیت قشم باید در کنار فراهم کردن شرایط تحصیل برای دانشجویان و ایجاد ارتباط قوی بین دانشگاه و صنایع فعال در این منطقه، زمینه جذب دانشجویان پس از پایان تحصیلات را نیز فراهم کنیم.
مومنی گفت: زمانی که صحبت از زیر ساخت ها می شود نباید فکر ما تنها به ایجاد راه، برق، آب، مخابرات و آسفالت معطوف گردد بلکه با ایجاد تغییر در وضعیت فکری مدیران می بایست برنامه های توسعه همه جانبه را برای عقب نماندن از دنیای روبه پیشرفت هم دنبال کنیم.
بنا به این گزارش، مرکز رشد زیست فناوری دریایی خلیج فارس در واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان با حضور سید محمود رضا آقا میری رئیس مرکز زیست فناوری خلیج فارس، حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علی اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان و جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد و رئیسان دانشگاه ها در ساختمان واحد بین الملل دانشگاه هرمزگان واقع در بلوار مشاهیر حد فاصل میدان حافظ و پارک زیتون شهر قشم افتتاح شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]