اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930204165617

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

سهم 85 هزار تنی قشم در پرورش ماهی در قفس

کد: 13950930204165617

https://goo.gl/j2VkKA

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر جهاد کشاورزی از قشم به عنوان منطقه ای استثنایی در حوزه مسائل آبزی پروری و همچنین سرمایه گذاری در صنایع شیلاتی و فعالیت های دانش بینان نام برد.

سهم 85 هزار تنی قشم در پرورش ماهی در قفس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، محمود حجتی در جریان بازدید از چند طرح آبزی پروری و شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از شرکت های تکثیر بچه میگو به صورت مشترک با فرانسوی ها برنامه تکثیر 10 میلیون بچه ماهی در این جزیره را آغاز کرده است.

وی افزود: چند شرکت دیگر هم در نقاط مختلف جزیره قشم در زمینه تکثیر بچه ماهی و تکثیر و پرورش میگو سرمایه گذاری کرده اند که خوشبختانه به مرحله برداشت و ارائه به بازار هدف رسیده اند.
وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در برنامه ششم توسعه قرار است 200 هزار تن ماهی در قفس در کل کشور تولید شود، گفت: قشم با اختصاص 85 هزار تن ماهی در قفس به قطب مهم این صنعت در کشور تبدیل شده است.
وی از تکثیر آبزیان و کشت آبزی پروری در قفس به عنوان طرح های مهم حوزه اقتصاد مقاومتی نام برد و اعلام کرد: هم اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی تعداد 360 قفس برای پرورش ماهی در قفس به آب های خلیج فارس، دریای عمان و دریای مازندران انداخته شده که باید با فراهم کردن خدمات ساحلی و زنجیره تولید از ابتدا تا انتها به فعالان این صنعت در راستای محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.
 حجتی در بازدید از مزرعه پرورش میگو در روستای دوستکوه جزیره قشم که متعلق به چند نفر از مردم بومی جزیره قشم است، گفت: کاری که بومیان این منطقه با حمایت و هدایت سازمان منطقه آزاد قشم و دریافت 150 هکتار زمین برای تکثیر و پرورش میگو انجام داده اند و امروز نخستین مرحله برداشت آن آغاز شده در حقیقت یک افتخار ملی محسوب می شود.
وی که از شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم هم بازدید کرده بود در رابطه با اهمیت این طرح اظهار داشت: در این مجموعه مهم علمی پس از رسیدن به تولید انبوه در تکثیر میکرو جلبک ها شاهد تولید موادغذایی، دارویی به ویژه در زمینه درمان سرطان ها، بهداشتی  و سوخت بیودیزل از جلبک های منطقه آزاد قشم خواهیم بود.
وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه از طرح های دانش بنیان باید از طریق دستگاه های اجرایی ملی و منطقه ای حمایت کنیم، ادامه داد: نمونه هایی از تولید محصولات جلبک های دریایی با اقدامات پژوهشی در این منطقه آغاز شده و نوعی از جلبک های بومی این منطقه با 50 درصد چربی، می تواند به سوخت جت با توجه به قیمت بالای آن در این منطقه تبدیل شود.
بنا به این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی شامگاه پنجشنبه در راس هیئتی از طریق مسیر دریایی بندر عباس وارد جزیره قشم شد که مورد استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ، فرماندار شهرستان  و جمعی از دیگر مقامات و مدیران ادارات و نهادها قرار گرفت.
وی روز جمعه به اتفاق حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد قشم، احمد مرادی نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی، علیرضا نصری فرماندار شهرستان، معاون شیلات استان هرمزگان، مدیر جهاد کشاورزی، مدیر شیلات شهرستان قشم و تنی چند از دیگر مقامات این منطقه از چند طرح آبزی پروری و شرکت زیست پالایشگاه ریز جلبک قشم به عنوان مدل اجرایی اقتصاد دانش بنیان بازدید کردند و از نزدیک با توانمندی های اقتصادی این منطقه نیز آشنا شدند.
جزیره قشم در جنوب ایران با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت از مزایای مهمی در صنایع شیلاتی و دیگر صنایع از جمله در بخش تولید محصولات دریایی با استفاده از فناوری شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از جلبک های دریایی برای تولید محصولات دارویی، آرایشی، غذایی و تولید سوخت جت است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]