اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006208275614

ضرورت استفاده از ظرفیت های چابهار در اقتصاد کشور

کد: 13951006208275614

https://goo.gl/azfTdj

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود زیرساخت های موجود در منطقه آزاد چابهار گفت: زیرساخت ها در منطقه آزاد چابهار در حال انجام است. خوشبختانه استعدادهای خوبی در این منطقه وجود دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت های چابهار در اقتصاد کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، محمدرضا امیرحسنخانی  افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران، این موضوع در اولویت کاری قرار گرفته و می تواند نقش مهمی در سطح ملی و بین المللی ایفا نماید. امیرحسنخانی گفت: منطقه آزاد چابهار در زمان تاسیس از کمترین امکانات هم برخوردار نبوده است ولی هم اکنون توسعه خوبی پیدا کرده است. برای رفع این مشکل باید تلاش کنیم برای توسعه منطقه از تمام ظرفیت های موجود در منطقه استفاده کنیم و زیرساخت های لازم برای توسعه منطقه را فراهم کنیم. وی ادامه داد: توسعه منطقه آزاد چابهار مورد توجه کمیسیون اصل 90  مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. افرادی که در منطقه آزاد چابهار سکونت دارند باید از مزیت های اقتصادی منطقه بهره مند باشند. نماینده منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من ظرفیتی که در چابهار هست می تواند فرصتی باشد تا استان سیستان و بلوچستان را از این محرومیت نجات دهد. امیرحسنخانی به بازنگری قوانین و مقررات در برخورد با بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: قوانین و مقرارت یکی از موضوعات و مشکلات اصلی سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار محسوب می شود. ما در گزارش های میدانی که با سرمایه گذاران این منطقه داشتیم بسیاری از این افراد بر اجرا شدن قوانین مناطق آزاد در منطقه تاکید داشتند. وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی موظف هستیم تا امکانی را در مناطق آزاد فراهم کنیم که تمام نهادهای دولتی که در این منطقه مشغول به فعالیت هستند طبق قوانین مناطق آزاد فعالیت کنند نه سرزمین اصلی. نماینده منتخب مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمان تاسیس مناطق آزاد زمان زیادی از دست داده ایم ولی باز هم دیر نیست، اعضاء کمیسیون اصل 90 و نمایندگانی که از این منطقه بازدید کردند برای بهتر شدن این شرایط تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت. امیرحسنخانی لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید در کشور می تواند در توسعه اقتصادی کشور موثر باشد. تنها نقاط ضعف مناطق را نباید ببینیم، ما نتوانستیم از تمام ظرفیت های منطقه آزاد چابهار استفاده کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]