اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951010210335614

چابهار جنوب شرق ایران را توسعه می دهد

کد: 13951010210335614

https://goo.gl/OgokQ7

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد چابهار از ظرفیت ها و مزیت های فراوانی برخوردار هستند. مسئولین امر برای استفاده از این ظرفیت های بالقوه لازم است به یک نقطه اشتراک برسند.

چابهار جنوب شرق ایران را توسعه می دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار محمد اسماعیل سعیدی افزود: توسعه منطقه آزاد چابهار می تواند هم در جهت توسعه منطقه، توسعه جنوب شرق ایران و حتی توسعه کشور موثر باشد.

سعیدی گفت: برای دستیابی به این مهم لازم است موانع بر سرراه توسعه مناطق برداشته شود. در دنیا مناطق آزاد زیادی وجود دارد، اگر مطالعه تطبیقی داشته باشیم متوجه نقش مناطق آزاد در توسعه و پیشرفت کشورها خواهیم شد.

وی به نقش دولت در پیشبرد و توسعه مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: دولت با ایجاد هماهنگی بین سازمان و دستگاه های اجرایی در مناطق آزاد می تواند به توسعه منطقه کمک کند. برای مثال در سازمان بنادر و کشتیرانی، سرمایه گذاری های عظیمی در بندر شهید بهشتی انجام شده، الحاق بندر با مناطق آزاد چابهار و اتصال به دریای عمان می توانیم از این مزیتها استفاده حداکثری داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد می بایست اختیارات کافی داشته باشد. سازمان حفاظت محیط زیست خود یک قدرت است، وزارتخانه ها هم یک قدرت هستند، نبود اختیارات باعث شده که تصمیم نهایی در مناطق آزاد کشور اخذ نشود به استان بعد به مرکز و بعد به کمیسیون ها و شوراها محول می شود. همه اینها مانع توسعه کشور هستند، لازم است وزارتخانه ها اختیاراتشان را به مسئولین مناطق آزاد تفویض کنند تا این موانع مرتفع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید گفت: بنده با لایحه ایجاد این هفت منطقه آزاد موافق هستم، ما باید ملی فکر کنیم و مسائل ملی رو فدای مصالح منطقه ای نکنیم. در مجلس گذشته (مجلس دور نهم) هفت منطقه را به یکبار به هفتاد منطقه افزایش دادند و همین امر باعث شد که رأی نیاورد. آن موقع هم گفتم افزایش یکباره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور اشتباه است. مثلا بعضی از استان ها، اکثر شهرستان ها رو جز مناطق آزاد و مناطق ویژه قرار داده بودند. همین امر باعث شد که در مجلس گذشته مورد موافقت نمایندگان واقع نشود. امیدوارم در این مجلس، کمیسیون تدابیری را اتخاذ کند که مناطق آزاد و ویژه جدید ایجاد نشود، اگر این مناطق تسری پیدا کند جو منفی در کشور ایجاد خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار