اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011211375617

مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد

نمره شیلات قشم بیش ازدوبرابراستانداردبین المللی

کد: 13951011211375617

https://goo.gl/9NhGpH

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توان پرورش و صید آبزیان و بویژه میگو در این جزیره دو و نیم برابر از دیگر نقاط کشور بیشتر است.

نمره شیلات قشم بیش ازدوبرابراستانداردبین المللی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی با بیان این مطلب، گفت: انعکاس توفیقات قشم در حوزه های مختلف از جمله در بخش شیلات، راه، صنایع نفت، گاز، انرژی، فضای سبز، توسعه سیستم های آب شیرینکن با هدف انتقال آب شیرین به روستاها از موضوعاتی است که رسانه ها براساس وظیفه خطیر اطلاع رسانی باید به آن بپردازند.

وی از امکان صادرات برق از قشم به شبکه سراسری، فراهم شدن شرایط سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس که در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی می شود و همچنین افزایش صادرات محصولات تولیدی از قشم به کشورهای خارجی به عنوان دیگر خدمات توسعه ای در قشم نام برد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: یکی از وظایف رسانه ها در کنار پرداختن به نیازهای اساسی مردم و کمبودهایی که با ان روبرو هستند، انعکاس توفیقات با درنظر گرفتن اولویت ها با هدف پیشرفت جزیره می باشد.
وی ادامه داد: راه اندازی مرکز بهداشتی خلیج فارس در روستای "جی جیان"جزیره قشم یکی دیگر از اقدامات مهمی است که با هدف کمک به مردم روستاهای غرب جزیره با جدیت دنبال می شود تا بیماران با کمترین هزینه تردد بتوانند از نزدیکترین مرکز خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.
مومنی با ارزیابی مثبت از اخلاق به عنوان ارزشمند ترین داشته های انسانی، گفت: تمام کشورهای موفق جهان با احترام به اخلاقیات و رعایت قانون به  پیشرفت و توسعه همه جانبه دست یافتند و ما هم ناگزیریم با رعایت اخلاق و دوری از دروغ و تهمت به یکدیگر در مسیر پیشرفت گام برداریم.
او ادامه داد: اختلاف نظرها براساس بینش هر یک از انسان ها در موضوعات مختلف امری طبیعی است که در همه جا هم وجود دارد اما بزرگ کردن اختلافات و در بوق و کرنا کردن آن مانع پیشرفت و توسعه می شود.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از خبرنگاران خواست برای سهیم شدن در موفقیت های قشم، در زمان کار اختلافات سلیقه ای را کنار بگذارند و با برنامه ریزی و همدلی به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان وظیفه خطیر خود را با جدیت دنبال کنند.
وی بیان کرد: بسیاری از مسایل جزیره قشم همچون راه های ارتباطی، آب، اشتغال و مسکن با پیگیری وهمکاری فعالان حوزه رسانه و استفاده از ظرفیت خبری جزیره سریع تر به انجام می رسد.
مومنی از آگاه کردن مسئولین نسبت به کمبودها و مشکلاتی که از آن بی اطلاع هستند به عنوان یکی از اساسی ترین وظایف فعالان رسانه ای نام برد و خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: مدیون هستید اگر از مدیران مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم کار خلافی را ببینید و آن را پیگیری نکنید.
وی در بخشی از سخنان خود به مشکلات حوزه درمان بخصوص بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان علیرغم هزینه های بسیار سنگین در ساخت و تجهیز آن متاسفانه در  ارائه خدمات موفق نبوده و خدماتی آن بسیار کمتر از شان و منزلت مردم این منطقه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برای چندمین بار از خبرنگاران خواست با پرداختن دسته جمعی به مشکلات در سرتاسر جزیره، مسئولان را نسبت به رفع مشکلات و انجام کارها حساس کنند.
او بهبود فضا و امکانات آموزشی را یکی دیگر از نیاز های ضروری قشم امروز برشمرد و  با انتقاد از مدیرانی که فرزندان خود را برای تحصیل به جزیره نمی آورند، گفت: اگر هر یک از مدیران سهم خود را در بهبود وضعیت آموزشی جزیره ادا کنند شاهد تحول و پیشرفت این حوزه مهم و تاثیرگذار در این جزیره خواهیم بود.
مومنی با تاکید بر قوی شدن رسانه های جزیره قشم، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده هر گونه همکاری با خبرنگاران برای انعکاس نیازها و در کنار آن معرفی ظرفیت و توانمندی های قشم می باشد.
بنا به این گزارش، در ابتدای این نشست ۲ ساعته، مدیر عامل خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم هم در سخنانی آمادگی این مجموعه را برای دعوت از مسئولان خانه مطبوعات سراسر کشور در همایشی با عنوان "آشنایی فعالان رسانه ای با ظرفیت های قشم" را به اطلاع حمید رضا مومنی رساند.
محمد خان احمدلو گفت: حضور مسئولان رسانه ای سراسر کشور در این همایش می تواند به معرفی همه جانبه قشم در سراسر کشور منجر شود و مردم نقاط مختلف کشورمان با ظرفیت های عظیم حوزه گردشگری، صنایع و قوانین و مقررات جذب سرمایه گذار در قشم آشنا شوند.
شایان ذکر است که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این پیشنهاد خانه مطبوعات استقبال و بر اجرایی شدن آن تاکید کرد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]