اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218255431

در 9 ماهه امسال

بخش خصوصی 2.5میلیون تن فولاد صادر کرد

کد: 13951022218255431

https://goo.gl/7R8fvv

، تهران , (اخبار رسمی): آمار عملکرد صدور فولاد خام بخش‌خصوصی در دوره ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد در مجموع ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تن به بازارهای هدف صادرات شده که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد ۱۱۸ درصدی دارد.

بخش خصوصی 2.5میلیون تن فولاد صادر کرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جدول صادرات فولاد بخش‌خصوصی حاکی است از مجموع این میزان صادرات، سهم «بیلت و بلوم» (شمش فولادی) یک میلیون و ۶۹۸ هزار تن و اسلب ۸۶۷ هزار تن ثبت شد. 

سال گذشته در ۹ ماهه (منتهی به آذر) یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن فولاد خام صادر شده بود که یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن بیلت و بلوم و ۲۱ هزار تن اسلب صادر شده بود. 

همچنین تولیدات فولادی صادراتی در این مدت به یک میلیون و ۵۱۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یک میلیون و ۵۸۵ هزار تن)، کاهش چهار درصدی را ثبت کرد. 

بیشترین میزان صادرات تولیدات فولادی در ۹ ماهه امسال مربوط به ورق سرد با ۱۳۱ هزار تن است که در مقایسه با ۵۶ هزار تن صادر شده در دوره مشابه پارسال، افزایش ۱۳۴ درصدی دارد. 

ورق پوششدار نیز در دوره این گزارش به میزان ۲۳ هزار تن صادرشد که نسبت به رقم ۲۱ هزار تن ۹ ماهه ۹۴، رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. 

همچنین میزان تیرآهن و می‌لگرد صادراتی در ۹ ماهه امسال به ترتیب ۱۵۹ و ۲۰۰ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با ارقام ۱۴۸ و ۲۴۴ هزار تن صادر شده در مدت مشابه پارسال، تیرآهن رشد هفت درصدی یافت، اما می‌لگرد ۱۸ درصد افت را نشان داد. 

ورق گرم صادراتی در این مدت نیز ۹۷۸ هزار تن بود که در مقایسه با صدور یک میلیون و ۹۸ هزار تن مدت مشابه پارسال، ۱۱ درصد کاهش داشت.

سایر اقلام فولادی صادره در مدت ۹ ماهه امسال ۲۸ هزار تن بود که نسبت به رقم ۱۸ هزار تن صادراتی ۹۴ رشد ۵۶ درصدی را ثبت کرد. 

ایران چهاردهمین فولادساز جهان است و در منطقه پس از ترکیه قرار دارد؛ کشورهای مصر، عربستان، قطر، امارات و... بعد از ایران ایران قرار دارند. 

قرار است امسال میزان صادرات فولاد خام کشور به ۶ میلیون تن برسد؛ پارسال برای نخستین بار بیش از ۴. ۱ میلیون صادرات فولاد ثبت شد. 

براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴، ظرفیت فولاد کشور ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده که از این رقم حدود ۱۵ میلیون تن به صادرات اختصاص دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار