اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951024219255431

وزیر صنعت خبر داد

پرداخت 14هزار میلیاردتومان تسهیلات به 20 هزارواحد

کد: 13951024219255431

https://goo.gl/Ieg3DP

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : 20 هزار واحد در بخش کشاورزی و صنایع کوچک و متوسط تاکنون توانسته اند از تسهیلات رونق تولید که یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است بهره مند شوند و پیش بینی می کنیم تا 30 هزارواحد نیز افزایش یابد.

پرداخت 14هزار میلیاردتومان تسهیلات به 20 هزارواحد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت، محمد رضا نعمت زاده پس از بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران در این شهرستان با بیان این خبر افزود : بانکها  14 هزار میلیارد تومان تسهیلات تاکنون پرداخت کرده اند اما با این حال پرداخت تسهیلات در رابطه با اسلامشهر خوب نبود و تاکنون تنها 4 مورد تسهیلات به صنایع کوچک این شهر پرداخت شده و 8 مورد دیگر در حوزه کشاورزی بوده است.

وی ضمن تشکر از نظام بانکی و استاندرانی که در این زمینه کمک کردند افزود : البته بخش کشاورزی هم اضافه شد به صنعت و معدن و از واحدها تقاضا می کنیم هر چه زودتر این تسهیلات را فقط در جهت رونق وافزایش تولید و اشتغال به کار گیرند.
نعمت زاده با بیان اینکه سقف این تسهیلات برای صنایع کوچک یک میلیارد تومان،  برای طرح های نیمه تمام روبه اتمام دو مییلیارد تومان و برای صنایع متوسط سه میلیارد تومان در نظر گرفته شد گفت: گرچه از ابتدا 16 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رونق تولید در نظر گرفته شد اما این سقف برداشته شده است و تسهیلات بیش از این پرداخت خواهد شد.
وی درباره شهرستان اسلامشهر نیز به وابستگی 50 درصدی اشتغال این شهرستان به بخش صنعت اشاره و تصریح کرد:  بیش از 20 صنعت مهم و بزرگ و دهها واحد صنعتی در این منطقه قرار دارد که برخی دارای مجوز وزارت صنعت و برخی نیز بدون مجوز و به خاطر گسترش تهران مستقر شده اند که باید سعی کنیم آنها را سامان بدهیم.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد ساماندهی صنایع و لکه های صنعتی که به صورت خود جوش شکل گرفته اند ولی حزو شهرک های صنعتی نیستند گفت : در گذشته دولت مصوبه ای را صادر کرد که این صنایع به صورت رسمی تبدیل به شهرکهای صنعتی بخش خصوصی شوند البته خب اجباری نیست وباید خود واحدها علاقمند باشند ، ولیکن لحاظ اجرایی موانعی دارد .
 وی ادامه داد: حداقل پانزده نقطه در اطراف تهران که شرایط مناسب را برای ایجاد واحد های تولیدی و صنعتی دارد شناسایی شود تا با تایید دولت و کمک همه دستگاه ها مشکلات این بخش مرتفع شود و روند ایجاد اشتغال در تهران تسریع شود.
نعمت زاده تاکید کرد :  تاکید داریم که این صنایع از نوع پیشرفته و با تکنولوژی بالا و صنایعی باشد که به تکمیل زنجیره های تولید ی و صادرات کمک کند و ما نیز به زودی اولویت ها را اعلام می کنیم که چه صنایعی در اطراف تهران اولویت خواهند داشت.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی پروژه های فاضلاب این منطقه گفت : در این نشست مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گزارشی ارائه داد و بر طبق آن اغلب پروژه های فاضلاب شهری در حال تکمیل است و قرار شد تکمیل تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر را هم در اولویت قرار دهند ، البته منابعی را هم نیاز داشتند که آن را هم پیگییری می کنیم که در مجلس در قالب بودجه سال 96 به تصویب برسد.

وی به حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی و قدرشناسی اقشار مختلف مردم اشاره و تاکید کرد: مرحوم آیت الله هاشمی برای رضای خدا ، توسعه کشور و حل مشکلات مردم بسیار تلاش کرد و مدیران و مسیولان باید بدانند ه چه به مردم خدمت کنیم کم است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید