اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220695431

نعمت‌زاده در همایش علمی ـ کاربردی اقتصاد مقاومتی :

تجربیات صنعتی و معدنی به اشتراک گذاشته می شود

کد: 13951026220695431

https://goo.gl/FjFSdt

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی می‌توان تجربیات صنعتی و معدنی را از یک صنعت به صنعت دیگر و از استاد به دانشجو و در اختیار عموم قرار داد.

تجربیات صنعتی و معدنی به اشتراک گذاشته می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت،؛ «محمدرضا نعمت‌زاده» در چهاردهمین همایش از مجموعه همایش‌های علمی ـ‌ کاربردی اقتصاد مقاومتی با موضوعیت درون‌زایی، برون‌نگری و مشارکت آحاد جامعه با بیان این مطلب افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند در مقابل تکانه‌های داخلی و خارجی مقاومت کند و شیرازه کارش از هم نپاشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 24 بند توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت : این سیاست ها همچنین در قالب 5 رویکرد به وزرای اقتصادی جهت اجرا ابلاغ شده است.
به گفته نعمت‌زاده درون‌زایی، مشارکت آحاد مردم ، متکی به آخرین دستاوردهای علمی و دانش بشریت، اقتصاد دانش بنیان و تعامل فرهنگی با دنیا از جمله 5 رویکرد یاد شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: در بخش درون‌گرایی،  دو بخش توجه به امکانات  و توانایی‌های داخلی و زایش آن و حرکت روبه جلوی آن مدنظر است.
وی با بیان اینکه نیروی انسانی مجرب و متخصص مهمترین محور توجه به درون‌زایی زاینده  است افزود: موضوع بعدی توجه به منابع نظیر نفت و گاز است که به صورت خدادادی به وفور در کشورمان وجود داشته و باید به چگونگی ارزش افزوده، اشتغال زایی و صادرات آن فکر کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بانک‌های اطلاعاتی ایجاد شده باید بتوانند توانمندی‌ها را به زبان روز بازگردانده همچنین توانایی‌های ناشناخته را کشف و آنهایی که بلااستفاده مانده را احیا کنند.
نعمت زاده با بیان اینکه ‌باید مرزهای کشور را به سوی کشورهای پیشرفته صنعتی باز بگذاریم، افزود: باید تعامل (برد ـ برد) داشته باشیم و ببینیم آنها چه امکاناتی دارند که به ما بدهند و ما چه امکاناتی به آنان بدهیم.
وی با تأکید بر تعامل دانشگاه و صنعت یادآور شد: توسعه صنعتی کشور بدون این مهم محقق نمی شود و باید از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ حمایت کرد، چرا که بدون آنها واحدهای کوچک صنعتی که توان رقابت با دنیا را ندارند دچار مشکل می‌شوند.
نعمت زاده خطاب به جوانان تصریح کرد: در زمینه‌های طراحی،  آی‌تی و نرم‌افزاری به دولت کمک کنید تا بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت:‌ برون‌گرایی به معنای بیان واقعیت‌های موجود و پتانسیل‌های موجود در کشور است که نیازمند کار و تلاش دائمی به همراه تعامل بین‌المللی برای رسیدن به افق‌های چشم‌انداز 1404 است.
وی در پایان گفت: هم‌اکنون حدود 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته و در 9 ماهه امسال از این حیث 9 درصد رشد داشته‌ایم که بنابه فرمان رهبر معظم انقلاب باید حداقل تا پایان سال 10 میلیارد دلار دیگر بدان اضافه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید