اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960210247546186

رئیس هیئت‌مدیره گروه چرم درسا:

درسا تنها به دنبال تولید محصول نیست؛ ارائه سبک زندگی یکی از اهداف ماست

کد: 13960210247546186

https://goo.gl/p3qb1W

، تهران , (اخبار رسمی): برند درسا تنها به دنبال تولید محصول نیست، بلکه تلاش دارد با ارائه یک سبک زندگی، حس خوشایندی را برای مشتریان خود به ارمغان آورد.

 توسعه برند درسا
درسا تنها به دنبال تولید محصول نیست؛ ارائه سبک زندگی یکی از اهداف ماست
خانه درسا
درسا تنها به دنبال تولید محصول نیست؛ ارائه سبک زندگی یکی از اهداف ماست

خدمتی که یک برند برای شهرت کشور خود می‌کند به مراتب بیشتر از خدمتی است که برای سازمان خود انجام می‌دهد.

اشاره

در سال 1371 فعالیت درسا توسط امیرکاظم نورمحمدی و شاهین فاطمی و با تولید جاسوییچی و کمربند از یک کارگاه 30 متری آغاز شد و دیری نپایید که درسا مسیرش را به عنوان برندی خاص پیدا کرد؛ آنچه اکنون از درسا می‌شناسید، مرهون سه‌دهه تلاش‌ از گروه چرم درساست. این برند با تقویت زیرساخت‌ها به چهار برند شامل چرم درسا، خانه درسا، کافه درسا و تاج درسا گسترش یافت. با این شرایط، درسا در حال حاضر نمونه‌ای بارز از برندی است که پیشرفت را رسالت خود می‌داند و به تجربه‌ای خوش برای مشتریانش بدل شده است.

در اسفندماه 1394 نخستین فروشگاه خانه درسا در تهران افتتاح شد. این فروشگاه با وسعت بیش از 2000 متر مربع در سه طبقه در خیابان شریعتی واقع است. در اوایل سال 95 دومین فروشگاه خانه درسا در مرکز خرید بی‌نظیر اصفهان سیتی‌سنتر و به وسعت بیش از 1500 متر مربع افتتاح و سومین فروشگاه در مشهد مقدس و به وسعت بیش از 2500 متر مربع گشایش یافت. این فروشگاه واقع در بلوار سجاد، شامل تمامی برندهای درسا در پنج طبقه است. به این ترتیب هم‌اکنون خانه درسا با سه فروشگاه در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد و درمجموع  با 6000 متر وسعت،  عرضه‌کننده تلفیقی از سبک زندگی اصیل ایرانی و مدرن است.

توسعه برند درسا در سال‌های اخیر ما را برآن داشت تا گفت‌وگو با امیر کاظم نورمحمدی رئیس هیئت‌مدیره گروه چرم درسا بپردازیم از برنامه‌های این برند بیشتر بدانیم.

 

چه امری شما را به توسعه برند درسا واداشت؟

سراسر دنیای کسب و کار  مملو از تلاطم است. پیش‌رفتن در این مسیر، مستلزم تغییر و داشتن ایده‌های تازه است به‌ویژه در کشور ما در این سال‌ها، فضا برای رشد برندهای ایرانی بسیار بسته بوده است و این شرایط هم‌چنان ادامه دارد. در این شرایط سخت، درسا با کمک کارکنان وفادار و استقرار یک سیستم جامع وکارآمد به‌صورت یک‌پارچه شروع به اصلاح زیرساخت‌های خود کرد و به این صورت گام‌هایی به سوی تغییر برداشت.

 

 ارائه سبک زندگی چه جایگاهی در تولید محصولات درسا دارد؟

چندی است که درسا تنها به دنبال تولید محصول نیست، بلکه می‌خواهد با ارائه یک لایف‌استایل یا همان سبک زندگی، حس خوبی را برای مشتریان خود به ارمغان آورد. برندهای چرم درسا (کیف،کفش و اکسسوار چرمی) خانه درسا (مبلمان و لوازم دکوراتیو منزل)، کافه درسا و تاج درسا (دست‌بندهای چرم و طلا) هرکدام تلاش دارند جنبه‌های مختلف نیازهای هم‌وطنان را پاسخ دهند. این برندها پس از تقویت زیر‌ساخت‌های درسا ایجاد شده‌اند تا جایگاه شایسته‌ای نزد مشتریان خود کسب کنند.

 

شناخت مشتریان تا چه اندازه در پیشبرد اهداف یک برند اثر دارد؟

در عصری هستیم که طراحی، تولید و فروش محصولات به تنهایی برای مشتریان کافی نیست. شناخت نیازها و انتظارات مخاطبان نخستین قدم در مشتری‌مداری است و بی‌توجهی به آن نارضایتی مشتریان را به دنبال خواهد داشت. از این رو درسا علاوه بر تولید و فروش کالای با کیفیت به ایجاد حس خوشایندی در مشتریان اقدام کرده است. نیازهای‌ خوشحال‌کننده هیچ‌گاه‌ توسط ‌مشتری‌ اظهار نمی‌ شود و برای‌ تولید‌کننده‌ شناخته‌ شده‌ نیست. پی بردن به این نیازها از طریق شناخت و بررسی مشتریان به دست می‌آید. درسا نیز برای شناخت مشتریان خود تلاش می‌کند تمام جوانب را در نظر بگیرد و رفتار مشتریان را بشناسد. این امر با همکاری کارکنان درسا در بخش‌های مختلف فروشگاه، امور مشتریان و همچنین بررسی باشگاه مشتریان درسا تحقق می‌یابد.

 

برند درسا تا چه اندازه به استانداردهای جهانی توجه دارد؟

در سطح استانداردهای جهانی ظاهر شدن، مستلزم تحقیق و مطالعه است. به همین دلیل درسا به صورت مداوم برندهای اروپایی را رصد می‌کند. این امر را  می‌توان در فعالیت‌های مشتری‌مدارانه و خدمات پس از فروش به‌خوبی مشاهده کرد. زمانی که به دنبال خدمات پس از فروش جامع بودیم برندهای اروپایی را به عنوان الگو انتخاب کردیم زیرا آن‌ها رضایت مشتری را در صدر امور خود قرار می‌دهند. از طرف دیگر برای هم‌سو‌بودن با ترندهای روز دنیا، نیاز است تا برندهای اروپایی را بررسی کرد.  درسا معتقد است که ایرانی حق دارد از کالای با کیفیت با طراحی مدرن بهره گیرد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

به نظر شما هویت برند تاثیری در وفادارکردن افراد به برند دارد؟

مدیران یک سازمان باید برنامه اجرایی با چشم‌انداز گسترده تدوین کنند که منافع تمام ذی‌نفعان از جمله کارکنان، تامین‌کنندگان و ... را درنظر بگیرد. این منافع در کنار ارزش‌هایی که برای تعریف یک استراتژی موفق در شرکت وجود دارد باید از سوی سازمان مهم تلقی شود چراکه تاثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری به برند  نقش اساسی ایفا می‌کند. هر نام تجاری در ذهن مشتری، کارکنان و تمام ذی‌نفعان جایگاهی دارد. از این رو انسان‌ها هستند که به نام‌های تجاری ارزش می‌بخشند.  این جایگاه بخشی از احساس مشتری نسبت به برند است، این حس در درسا از لحظه ورود به فروشگاه، ارتباط با نمایندگان برند، خرید محصولات و ... ادامه می‌یابد.

 

برنامه‌ای برای توسعه برند درسا دارید؟

گسترش برند، برنامه‌ای کوتاه‌مدت نیست، این گونه فعالیت‌‌ها نیازمند حرکت هم‌سو با تغییرات بازار است.  نمونه این فرآیند در برندهای مشهور سراسر دنیا نیز دیده می‌شود و در بسیاری از این نمونه‌ها شاهد موفقیت‌های چشم‌گیری هستیم. پس از مطالعه برندهای جهانی در زمینه توسعه، ایده خانه درسا در سال 1392 شکل گرفت. ثمره این ایده، فروشگاهی به وسعت بیش از  2000 متر مربع بود که با تلاشی مستمر در اسفند ماه 1394 به بار نشست. فروشگاه خانه درسا در خیابان شریعتی تهران افتتاح شد و تغییری بزرگ را برای درسا رقم زد. این عمارت با سه طبقه تماشایی از مبلمان و لوازم دکوراتیو منزل، تجربه‌ای لذت‌بخش را فراهم می‌کند. در طبقه سوم خانه درسا برای فراهم کردن ساعاتی مفرح، کافه درسا نیز قرار دارد. این کافه در قلب خانه درسا با هدف ثبت تجربه‌ای زیبا در ذهن مشتریان به‌وجود آمده است. در اویل سال 1395 دومین فروشگاه خانه درسا در مرکز خرید بی‌نظیر سیتی سنتر با فضای بیش از1500متر مربع افتتاح شد و در آخرین روزهای سال 1395 سومین فروشگاه خانه درسا در مشهد مقدس آغاز به کار کرد. این فروشگاه که واقع در بلوار سجاد است در پنج طبقه و با وسعت بیش از 2500 متر مربع، چهار برند درسا را در بر دارد. توسعه فروشگاهی برند خانه درسا امروزه به 6000 متر مربع رسیده است.

همچنین در واپسین روزهای سال 1395 دومین فروشگاه چرم درسا در اطلس تبریز نیز آغاز به کار کرد و این دو افتتاحیه در روزهای پایانی سال 1395، ادامه فرآیند توسعه‌ای برای درساست.

 

سخن پایانی

امید است درسا و تمام برندهای خوب ایرانی بتوانند با پیشبرد نام ایرانی در سراسر دنیا، ایران عزیزمان را سربلند کنند؛ می‌دانیم خدمتی که یک برند برای شهرت کشور خود می‌کند به مراتب بیشتر از خدمتی است که برای سازمان خود انجام می‌دهد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا

درسا فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد و با نگاه خلق سبک زندگی فاخر هم اکنون با برندهای "چرم درسا"، "خانه درسا"، "کافه درسا" و جواهرات درسا با همکاری برند سواروسکی فعالیت خود را در سطح بین المللی نیز گسترش داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]