اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991210493676186

رویداد کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا

کد: 13991210493676186

https://bit.ly/3b1raSN

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا در تاریخ 5 اسفندماه 1399 با موضوع «برندملی، برند ملت» در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

رویداد کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا
رویداد کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا

رویداد کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا در تاریخ 05 اسفندماه 1399 با موضوع «برندملی، برند ملت» در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار گردید.

در این نشست، مهندس پورفلاح ریاست اتاق ایران و ایتالیا، خانم مهندس شهابی دبیرکل، هیات رئیسه اتاق، اعضاء کمیسیون برندینگ و تنی چند از بنگاه داران و فعالان اقتصادی از جمله مدیرعامل شرکت بوتان، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار برند درسا، استاد بهرام کلهرنیا- هنر پژوه، مدیر بازرگانی خارجی شرکت صنعتی و پژوهشی زرنام، مدیر سازمان فروش و بازاریابی گروه زرماکارون، مدیرعامل شرکت هوراند، آقای پیمان بانی شرکا طراح و استراتژیست برند، خانم شیدا محمدی مدیرعامل شرکت مان مالک تجارت و مالک رستوران‌های حس توران و مس توران در ایران و قطر، مدیرعامل شرکت سفیر زرین پارس و… حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، پس از گوش سپردن به سرود ملی کشور عزیزمان ایران، فیلم کوتاهی از جلسات و فعالیت‌های کمیسیون برندینگ طی یک سال گذشته برای مهمانان پخش و توضیحات مختصری ارائه گردید. در ادامه ریاست اتاق ایران و ایتالیا ضمن تشکر از حضور هیات رئیسه اتاق در این رویداد و همچنین قدردانی از زحمات رئیس، نایب رئیس و دبیر کمیسیون برندینگ در طول یک سال و تلاش برای برپایی این همایش به عنوان آخرین جلسه کمیسیون، پیرامون چرایی و چگونگی تشکیل کمیسیون برندینگ به عنوان چهارمین کمیسیون اتاق، تاثیر و نقش برند سازی در واردات که همزمان عامل مهمی جهت افزایش صادرات می‌باشد به ایراد سخنرانی پرداخت. آقای مهندس پورفلاح اظهار داشت برند به‌طور کلی یک نشان تجاری است که به محصول یا خدمتی برتر و حتی حرکت اخلاقی و معنوی برتر اشاره دارد.

وی ادامه داد کشورمان در حدود سه تا چهار دهه پیش در خیلی از زمینه ها صاحب برند بود و در مقطعی فرش ایرانی به‌عنوان برند بدون رقیب در جهان شناخته می‌شد اما با کم کاری و مسلط شدن دیدگاه‌های سیاسی بر روی پدیده‌های اقتصادی در نهایت کار به جایی رسید که طرح های فرش ایرانی در کشور دیگری تولید و به دنیا عرضه شود. وی ادامه داد «تنها راه عبور از اقتصاد تک محصولی، ساختن برند واقعی و پرداختن به اقتصاد است». رئیس اتاق ایران و ایتالیا افزود: زمانی حجم زیادی از همایش‌ها و سمینارها با عناوین به ظاهر جذاب در حوزه برندینگ برگزار شد و همه شرکت کنندگان در ازاء پرداخت وجه  نشان و عنوان برند برتر را از برگزارکننده دریافت نمودند که این بزرگ‌ترین خیانت به برندسازی و برندینگ ملی است.

آقای مهندس پورفلاح گفت از دیدگاه من به عنوان یک صنعتگر «برند» نقش اساسی در کاهش واردات کالاهای مشابه تولید داخلی و افزایش کیفیت صادرات دارد. همانطورکه درشرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی، در سایه صادرات برخی محصولات با کیفیت توانستیم بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کنیم.

در ادامه رئیس کمیسیون برندینگ آقای مهندس آذرمنش به مدت 5 دقیقه به ارائه برنامه کمیسیون در سالی که گذشت و تدوین نقشه راه در آینده پرداخته و ادامه داد این کمیسیون یک سال پیش در دل قدیمی‌ترین اتاق مشترک یعنی اتاق ایران و ایتالیا شکل گرفت و تا امروز بیش از 12 جلسه و نشست برای آموزش و توانمندسازی اعضا در زمینه برندینگ برگزار کرده است. وی افزود: خلق یک برند و برند شدن در لحظه اتفاق نمی‌افتد بلکه موضوعی زمان‌بر است و باید از شرایط زمانه و نیازهای جامعه برای خلق و ایجاد برند آگاهی داشت. آقای آذرمنش ادامه داد تعداد کسانی که تولید و کارآفرینی می‌کنند اندک هستند اما آنهایی که راهی به دل مخاطب و مشتری باز می‌کنند بسیار اندک‌تر می‌باشد. این‌ها کسانی هستند که برند می‌سازند و برنده می‌شوند. برند شدن با آیین مهر گره خورده است و مهرورزی نیز آیین ایرانیان است پس ما باید بتوانیم در این مسیر قدم برداشته و پیش برویم.

وی سپس از استاد بهرام کلهرنیا به عنوان اولین سخنران رویداد دعوت نمود و تریبون را به ایشان واگذار کرد. موضوع این سخنرانی «اعیاد ایران زمین و برندینگ ملت» بود که به دلیل کوتاهی زمان و گستردگی مطالب ایشان پیرامون اعیاد ملی این سرزمین سخن گفته و به جشن‌های ملی عید نوروز و چهارشنبه سوری اشاره و در مورد سنت‌ها و چرایی و چگونگی برگزاری درست این آئین‌ها که برای ایرانیان همواره مقدس بوده‌ صحبت کرد و به اهمیت اعداد و شکل گیری ایام سال از ترکیب این اعداد اشاره نمود که با استقبال و توجه مدعوین مواجه گردید.

در ادامه از مدیرعامل شرکت بوتان آقای مهندس برائی به‌منظور سخنرانی دعوت به‌عمل آمد و ایشان نیز ضمن تشکر از ریاست اتاق ایران و ایتالیا جهت دعوت به این رویداد به ارائه کلیاتی از شکل گیری شرکت و برند بوتان پرداخته و اشاره‌ای کوتاه به تلاش ها و فعالیت های مستمر و شبانه‌روزی بنیانگذار این برند ، جناب آقای مهندس محسن خلیلی عراقی برای تاسیس و ماندگاری مجموعه بزرگ بوتان نمود. ایشان در سخنان خود شرایط اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه را یکی از علل عدم رشد، توسعه و تقویت برند ایرانی در جهان بر شمرد و اضافه نمود باید مراقب باشیم در محافل داخلی، برند ملی تا حد امکان پاس داشته شود. آقای مهندس برائی اظهار داشت عامل موفقیت واحدهای اقتصادی جهت عبور از تلاطم و در نهایت برند شدن، توجه به خواسته و نیاز مشتری است و در انتها با این نقل قول از سخنان بنیانگذار گروه صنعتی بوتان که «وقتی به دنبال خوشبختی هستید خوشبختی از نزدیک شدن به شما طفره می‌رود ولی زمانی‌که در پی خوشبختی دیگران برآیید، شما نیز خوشبختی را خواهید یافت» به سخنان خود پایان داد.

به‌دنبال این سخنرانی دایرکتوری برندهای ایرانی اتاق مشترک ایران و ایتالیا معرفی و پرده برداری گردید و اولین لوح به شرکت معظم بوتان به عنوان نخستین عضو این دایرکتوری به‌پاس تلاش‌های بی‌پایان، اثربخش و نوآورانه، تعهد، مسئولیت‌پذیری، مشتری مداری و الزام به یادگیری و نوآوری در عرصه تولید اعطا گردید.

این لوح توسط جناب آقای مهندس پورفلاح و با همراهی هیات رئیسه اتاق و در میان تشویق حضار به جناب آقای مهندس برائی اهدا گردید. ریاست اتاق در هنگام اهداء لوح نیز سخنانی ایراد نمودند و از شخصیت آقای مهندس خلیلی بنیانگذار مجموعه بوتان به عنوان یک «پرسنال برند» و صبوری ایشان به عنوان یک صنعتگر تشکل گرا در ایجاد تشکل‌های صنعتی و مدیریتی مثال‌هایی زدند و همچنین بر فعالیت‌های اخلاقی، حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی شرکت بوتان تاکید نمودند.

سومین سخنران این سمینار آقای دکتر فاطمی هم‌بنیانگذار و مدیرعامل مجموعه درسا با موضوع سخنرانی «برندهای ایرانی و اینکه چرا برندهای ایرانی جهانی نمی‌شوند» بود. وی در ابتدای سخنان خود اشاره به ظهور و بروز ارتباطات و انواع شبکه‌های مجازی و اطلاع‌رسانی در دنیای امروز که «قاره ششم» را برای انسان‌ها به‌وجود آورده است  نمود و تاکید کرد در واقع ارتباطات، خواسته ها را جهانی کرده است و در این شرایط آنچه اقتصاد جهان را رقم می‌زند برندها هستند. دکتر فاطمی ادامه داد برند ساختن و برند شدن برای فرهنگ بهتر، فرزندان آینده ایران، اقتصاد پایدار و رقابتی، اشتغال زایی و ارتقاء کشور دارای اهمیت است و برای دستیابی به این مهم حداقل به ایجاد و خلق 100 برند ایرانی نیازمندیم. وی در سخنان خود به چند برند ژاپنی که با ایجاد سبک زندگی ساده و مینیمال برای مردم توانسته‌اند در سطح جهانی مطرح و به برند تبدیل شوند اشاره کرد و ادامه داد ما چندان قادر نیستیم برند بزرگ به دنیا عرضه کنیم چون صنایع بزرگ ما به طور عمده در مالکیت دولت هستند ولی در مقابل بنگاه‌های کوچک و متوسط به خاطر سرعت، خلاقیت و عدم وابستگی به منابع دولتی می‌توانند برند شوند. ایشان در پایان سخنان خود در مورد برند درسا و عوامل موفقیت‌ این برند در سطح ملی و بین‌المللی سخنانی ایراد نمود و اضافه کرد در مسیر ساختن باید دو بال «کارایی» و «حس خوب مشتری» را همواره در نظر گرفت.

در پایان مراسم از مدعوین جهت حضور و همراهی در این رویداد تشکر و با هدایایی از برند درسا از آنان قدردانی به‌عمل آمده و سپس برای پذیرایی به سالن گالریا مرکز رایزن راهنمایی شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا

درسا فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد و با نگاه خلق سبک زندگی فاخر هم اکنون با برندهای "چرم درسا"، "خانه درسا"، "کافه درسا" و جواهرات درسا با همکاری برند سواروسکی فعالیت خود را در سطح بین المللی نیز گسترش داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]