اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960310250714765

انتشار شماره‌های 38 و 39 فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی

کد: 13960310250714765

https://goo.gl/TLgZ8G

، تهران , (اخبار رسمی): پژوهشکده علوم انسانی «سمت»، شماره 38 و 39 فصلنامه علمی پژوهشی خود را در قالب مقالاتی با محوریت نگارش کتاب‌های دانشگاهی منتشر کرد.

انتشار شماره‌های 38 و 39 فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم انسانی «سمت»، در این فصلنامه، محققان و نویسندگان در قالب مقالاتی به بررسی موارد مختلف اثرگذار بر شیوه صحیح نگارش کتب درسی، از جمله شیوه نگارش، طراحی، مسائل روان‌شناسی، زبان‌شناسی و ... می‌پردازند.

مقالات شماره 38 این فصلنامه پژوهشی با عناوین زیر منتشر شده است: «بررسی چگونگی آموزش دستور زبان در کتاب اول آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیر فارسی‌زبانان (آزوفا)»، «مبانی رویکردی در تألیف کتاب دانشگاهی «مکالمه زبان عربی» بر اساس اصول آموزش زبان خارجی»، «شناسایی، مقایسه و تحلیل گرایش‌های موضوعی غالب و غایب در کتاب‌های درسی دانشگاهی رشته مطالعات برنامه درسی در ایران و جهان»، «استفاده از فناوری آموزشی مودل در درس «ترجمه شفاهی» با رویکردی ساخت‌گرایانه اجتماعی: کارکرد «تالار گفتگو» در انجام فعالیت‌های فرآیندمحور»، «مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش کارآفرینی در قلمروی رشته‌های کارشناسی علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه تهران با دانشگاه‌های پیشرو جهان»، «نقد و ارزیابی کتاب زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور».
شماره 39 فصلنامه نیز به انتشار مقاله‌هایی با این عناوین پرداخته است: «لزوم بهسازی روش‌های تدریس دروس ترجمه عملی: طرحی برای تدریس ترجمه ادبی»، «نقد و بررسی نقش آموزشی تصویر در کتاب‌های آموزش زبان عربی به غیر عرب‌زبان‌ها (بررسی موردی: کتاب تاریخ الأدب العربی، اثر حنا الفاخوری)»، «تأملی بر کتاب درآمدی به نظام حکمت متعالیه (جلد سوم): انسان‌شناسی»، «ادبیات کودک در برنامه درسی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه‌های ایران»، «تأثیر تلفیق رمان‌های گرافیکی مبتنی بر تلفن همراه با کتب درسی چاپی بر یادگیری تاریخ دانشگاهی» و «نقد و بررسی نسخه فارسی کتاب خانواده‌درمانی اثر گلدنبرگ و گلدنبرگ ترجمه حسین‌شاهی برواتی، نقشبندی و ارجمند».

نشریه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی به مدیرمسئولی و سردبیری دکتر احمد احمدی، به صورت فصلنامه منتشر می‌شود و نسخه الکترونیک آن بر روی وب‌سایت «سمت» به نشانی www.journals.samt.ac.ir قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]