اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960323251797159

چهار نکته مهم قبل از ورود به بازار بین‌المللی

کد: 13960323251797159

https://goo.gl/ABKY8p

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از اشتباهات رایج در میان صاحبان کسب و کار در نظر نگرفتن فرصت‌های کاری (فروش و یا افزایش تولید) در بازار قبل از ورود به بازار بین‌المللی است.

4نکته مهم قبل از ورود به بازار بین المللی

یکی از اشتباهات رایج در میان صاحبان کسب و کار در نظر نگرفتن فرصت‌های کاری (فروش و یا افزایش تولید) در بازار قبل از ورود به بازار بین‌المللی است

قبل از افزایش تولیدات، راه‌اندازی کسب و کارهای متفاوت و ورود به بازار مسائل گوناگونی باید در نظر گرفته شود.
در جمع‌آوری اطلاعات باید در نظر داشت که میزان دسترسی به اطلاعات بی‌مصرف و زیاد به میزان کم‌بودن اطلاعات می‌تواند مخرب باشد. به همین خاطر باید قبل از ورود به بازار بین‌المللی، برنامه‌ریزی کرد. در مرحله اول باید انگیزه خود از ورود به بازار بین‌المللی را بررسی کنیم. انگیزه‌ها می‌توانند بر دو قسم محافظتی و واکنشی باشند.
انگیزه‌های محافظتی شامل فرصت‌های بیش‌تر در بازار های خارجی، جذب سود بیش‌تر، مالیات‌های کم‌تر و ارتباطات مدیریتی هستند.
در انگیزه‌های واکنشی می‌توان به نزدیک‌بودن مشتریان بین‌المللی (از لحاظ روان‌شناسی و شخصیتی) یا به میزان کوچک‌بودن بازار داخلی اشاره کرد.
 انجام تحقیقات بازار و مطالعات قبل از ورود به بازارهای بین المللی برای کاهش هزینه‌های تولید ، بسیار با ارزش است. در زیر به بررسی چند نکته مهم قبل از ورود به بازارهای بین‌المللی می‌پردازیم.


1.    موانع تجارت: محافظت در برابر برخی محصولات به دلیل تاثیرات آنها روی رشد و توسعه اقتصاد اغلب با انتقاد مواجه می‌شود. مکان‌های مهم تجارت آزاد عبارتند از NAFTA, SAFTA, EU  یا سازمان تجارت ازاد اروپا یا اتحادیه شرکای غرب و شریک‌های خلیجی. از چین نیز می‌توان به عنوان کشوری که دارای محدودیت‌های تجاری بسیاری است نام برد. این محدودیت‌ها بیش‌تر در زمینه آهن، مواد شیمیایی، فولاد، لباس و پارچه‌های ابریشمی است.

2.    نحوه زندگی‌کردن مردم در بازار هدف: یکی از مسائل مهم در تجارت بین‌الملی شناخت آداب و عادات مرسوم مردم در بازار هدف است. اختلاف فرهنگی نیز مورد دیگری است که باید در نظر گرفت. به نقل از جان هوکر در هیج زمینه‌ای جز تجارت نمی‌توان فرهنگ را بررسی کرد. نحوه تجارت در سراسر جهان بسته به نوع کار، روابط، اطمینان، اعتقادات، زمان و مکان متفاوت است و چون تجارت مشترک بر نحوه ارتباطات پایدار این موضوع از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. مهم‌ترین نکته در فهم اختلافات فرهنگی، درک عمق ارتباطات اجتماعی است.
به عنوان مثال در جلسه‌های کاری، فرانسوی‌ها از ابتدا تا انتها به تحلیل اهداف و تقاضای طرف مقابل خود می‌پردازند. هم‌چنین افکار و تقاضای خود از آن‌ها را به خوبی ارائه می‌کنند. جلسه‌ فرانسوی‌ها معمولا طولانی است و عادت دارند با لباس‌های کاملا رسمی در جلسات شرکت کنند و از نامیده‌شدن با اسم کوچک بیزار هستند. معمولا به کارهایی با افق بلند فکر می‌کنند و سعی می‌کنند در جلسات منطقی به نظر برسند. اما در سوی دیگر دانمارکی‌ها معمولا جلسات شان توام با شوخی و خنده است، ساعات کاری کوتاه و پروپوزال‌های مختصری را برای ارائه در جلسات آماده می‌کنند. برای دانمارکی‌ها سود در تجارت حرف اول را می‌زند در صورتی خود آن‌ها سعی بر این دارند تا طوری رفتار کنند که گویی این موضوع برای آنها در اولویت دوم قرار دارد.

3.    بررسی واکنش کارکنان: بررسی واکنش کارکنان شرکت از این نظر که آن‌ها بیش‌تر با کار درگیر هستند و شناخت بهتری نسبت به محصول و توان فروش دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این موضوع به ویژه در زمان انجام تجارت‌های بین‌المللی به مراتب بالاتر هم می‌رود.  این کار باعث می‌شود تا بدانید چه درصدی از کارکنان شما، اعتقاد دارند که می‌توان میزان تولیدات را افزایش داد. حال این‌که در صورت گرفتن پاسخ‌های مثبت بیش‌تر می‌توان گفت که قابلیت توسعه تولید در کارخانه امکان‌پذیر و سودمند خواهد بود و همین اثرات در کارکنان خارجی نیز به وجود خواهد آمد که می‌توان گفت برند محصول از لحاظ بین‌المللی قدرت‌مند بوده  است و شرکت توانایی توسعه تولید را دارد. در سوی دیگر اگر میزان پاسخ‌های دریافتی مبنی بر توسعه تولید منفی باشد، این موضوع که چرا کارکنان شرکت بر این باورند کارخانه توانایی توسعه تولید ندارد باید مورد بررسی قرار بگیرد.

4.    بازاریابی سفارشی: تولید یک محصول خاص برای مشتریان خاص. این نوع تجارت معمولا برای شرکت ها و کارخانه‌هایی اجرایی‌ است که محصولات بسیار گران یا خیلی منحصربه‌فرد تولید می‌کنند. این روش از بازاریابی آخرین حالت بازاریابی است و همان‌طور که محصول خود را با بازار وفق داده است، برنامه‌های بازاریابی نیز با درجه‌های بسیار بالاتری نیز طراحی می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان در این مورد از شرکت استارباکس (Starbucks) نام برد.
 

ترجمه از سایت مارکتینگ 91

منبع: سایت سپینود شرق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]