اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960328252167293

داستان شکل‌گیری ساب‌وی، بزرگ‌ترین برند ساندویچ‌فروشی زنجیره‌ای در دنیا

کد: 13960328252167293

https://goo.gl/7KNzo8

، تهران , (اخبار رسمی): ساب‌وی(SUBWAY) نخستین فست‌فود زنجیره‌ای در دنیاست که توانست با ارائه‌ محصولات سالم، گواهی‌نامه انجمن قلب آمریکا را در منو غذایی خود ثبت کند. در این نوشته با داستان شکل‌گیری و نحوه تبلیغات و بازاریابی این برند معروف و بزرگ آشنا می‌شویم.

داستان شکل گیری بزرگترین برند ساندویچ فروشی زنجیره ای در دنیا (SUBWAY)

رستوران ساب‌وی به دلیل ابتکاری که در نحوه‌ ارائه‌ی ساندویچ‌های خود داشت بسیار مورد محبوبیت مشتری‌ها قرار گرفت. مشتری‌ها در این رستوران می‌توانند ساندویچ دلخواه خودشان را سفارش دهند.

ساب‌وی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی است. این رستوران در منو غذایی خود تنها ساندویچ‌های ساب‌مارین و سالاد عرضه می‌کند. این برند نخستین بار توسط فرد دلوکا و با سرمایه‌ی پیتر باک در سال ۱۹۶۵۵۵ راه‌اندازی شد. ارائه‌ غذای سالم و خدمات باکیفیت به مشتری‌ها باعث شد تعداد شعبه‌های رستوران ساب‌وی در دنیا با سرعت زیادی افزایش یاید و از مرز ۴۴۴ هزار شعبه عبور کند. دفتر مرکزی این برند در شهر میل‌فورد واقع در ایالت کنتیکت آمریکا قرار دارد و با وجود چالش‌های بسیار، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

محصولات ساب‌وی

غذای اصلی رستوران‌ ساب‌وی ساندویچ ساب‌مارین یا به‌اختصار ساب است. ساب‌مارین به ساندویچ‌هایی گفته می‌شود که طول یک رول نان را در درازا برش می‌دهند و داخل آن را با انواع گوشت، پنیر، سبزی‌ها و چاشنی‌های دیگر پر می‌کنند. از جمله محصولات دیگر این رستوران می‌توان به رپ (Wrap)، سالاد، پنینی، کوکی، دونات و مافین اشاره کرد. البته منوی این رستوران با توجه به قوانین و فرهنگ هر کشور در سراسر جهان متفاوت است؛ اما ساندویچ‌هایی مانند گوشت، مرغ، بوقلمون و … در همه‌ آن‌ها مشترک هستند. رستوران ساب‌وی در سال ۲۰۰۶ پیتزای شخصی را در منو خود وارد کرد. مواد اولیه‌ این پیتزا نیز مانند ساندویچ‌ توسط خود مشتری‌ها تعیین و به مدت ۸۵ ثانیه گرم می‌شود. منو صبحانه و پیتزا در تمام شعبه‌های این رستوران وجود ندارد و تنها در برخی از آن‌ها سرو می‌شود. این برند در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت قهوه‌ی Seattle’s Best Coffee را که متعلق به برند استارباکس است نیز به منوی صبحانه‌ی خود در آمریکا اضافه کند.

ساندویچ ۶ اینچی

این ساندویچ‌ابتدا با نام Snack در سال ۱۹۷۷ وارد منو غذایی شد؛ اما بعدا نام آن‌ به شش‌اینچی تغییر کرد.

تبلیغات ساب‌وی

ساب‌وی بعد از مک‌دونالد بزرگ‌ترین تبلیغ‌ کننده‌ی فست‌فود است. این رستوران مبلغ ۵۱۶ میلیون دلار صرف تبلیغات و برندسازی در سال ۲۰۱۱۱ کرد. شعار تبلیغاتی این برند «تازه بخورید» است و در تبلیغات خود روی نان تازه پخته‌شده و موادد اولیه‌ تازه تمرکز می‌کند. آن‌ها هم‌چنین ساندویچ‌های خود را جلو مشتری و با مشخصات دقیق مورد نظر او تهیه می‌کنند. این ساندویچ‌ها توسط کارمندانی تهیه می‌شود که این برند لقب «هنرمندان ساندویچ ساب‌وی» را به آن‌ها داده است.

جارد فوگل

داستان جارد فوگل زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که مقاله‌ای به‌عنوان «رژیم احمقانه‌ای که کار می‌کند» منتشر شد. این مقاله در مورد جارد فوگل است که توانست از طریق رژیم غذایی ساب‌وی (یعنی خوردن ۲۲ عدد ساندویچ ساب‌وی در طول روز به مدت یک سال) و پیاده‌روی زیاد، حدود ۹۱ کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهد. رژیم غذایی او نشان داد که ساندویچ‌های ساب‌وی کالری کمی دارند و باعث اضافه وزن نمی‌شوند. بعد از این اتفاق، فوگل به مرد ساب‌وی ملقب شد و به تبلیغات و بازاریابی برای این شرکت پرداخت. البته بعد از رسوایی اخلاقی و به زندان افتادن، شرکت ساب‌وی همکاری خودش را با او قطع کرد.

دلیل موفقیت برند ساب‌وی

این رستوران به دلیل ابتکاری که در نحوه‌ ارائه‌ی ساندویچ‌های خود داشت بسیار مورد محبوبیت مشتری‌ها قرار گرفت. مشتری‌ها در این رستوران می‌توانند ساندویچ خود را از منوی پیشنهادی این رستوران انتخاب کنند یا این‌که ساندویچ دلخواه خودشان را سفارش دهند. مشتری‌ها در مرحله‌ اول باید نان ساندویچ خود را انتخاب کنند و سپس داخل آن را با انواع ژامبون‌ها یا گوشت‌های موردعلاقه‌ی خود پر کنند. سپس می‌توانند از فروشنده بخواهند که داخل ساندویچشان پنیر بریزد. در مرحله‌ی آخر می‌توانند مخلفاتی مانند گوجه‌فرنگی، خیارشور، کاهو و … را برای ساندویچ خود انتخاب کنید.

وضعیت کنونی برند ساب‌وی

در حال حاضر ریاست این برند را سوزان گرکو، خواهر فرد دلوکا بر عهده دارد. ساب‌وی به‌عنوان بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای  فروش ساندویچ‌ شناخته می‌شود و بیش از ۴۴ هزار شعبه در ۱۱۲ کشور دنیا دارد. درواقع این برند تبدیل به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی شده است که به دنبال غذاهای مغذی و سریع هستند. این شرکت همواره به فکر ارتقاء محصولات خود بوده است؛ به‌طوری که در سال ۲۰۱۲ توانست نخستین رستوران زنجیره‌ای فست‌فود در آمریکا باشد که در منوی خود گواهی‌نامه تأیید انجمن قلب آمریکا را چاپ کرده است. این شرکت قصد دارد فعالیت‌های خود برای عرضه‌ی محصولات سالم را ادامه دهد و راهکارهایی برای افزایش سلامتی مردم و تشویق بچه‌ها به مصرف بیش‌تر سبزی‌ها ارائه کند.

 

منبع: پرتال تبلیغات کشور

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پرتال تبلیغات

خدمات طراحی کمپین تبلیغاتی - تبلیغات خلاقانه - تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]