اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960427254826237

پلتفرم مدیریت یادگیری (ال ام اس) چیست؟

کد: 13960427254826237

https://goo.gl/LwX1mw

، تهران , (اخبار رسمی): یک پلتفرم مدیریت یادگیری(ال ام اس) بازدهی موسسه در زمینه آموزشی را بالا خواهد برد. قابلیت دسترسی ساده و استفاده مکرر از محتوا در طول زمان، گسترش انتخاب‌های پیش روی استاد در زمینه نحوه دسترسی، طراحی محتوای آموزشی و تکنیک‌های ارزیابی، هزینه کمتر توسعه و نگهداری محتوا از مزایای این پلتفرم است.

پلتفرم مدیریت یادگیری (ال ام اس) چیست؟

به گزارش یونش، پلتفرم مدیریت یادگیری یا همان ال ام اس(LMS) مخفف سه کلمه آموزش، مدیریت و سیستم می‌باشد:

  • آموزش: ایجاد دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی
  • مدیریت: کمک به سازماندهی کلاس ها و دوره ها
  • سیستم: ارائه ابزار مدیریت این خدمات

به زبان ساده پلتفرم مدیریت یادگیری(ال ام اس) موتوری است که آموزش الکترونیکی را شتاب می‌دهد.

هرکسی که از طریق ابزار الکترونیکی مخصوصا اینترنت چیزی می‌آموزد، می‌تواند از پلتفرم مدیریت یادگیری استفاده کند. از دانشگاه ها و مدارس گرفته تا موسسه های کوچک‌تر و حتی سازمان ها و شرکت ها و تمام موسسه ‌های مجازی مخاطبین پلتفرم‌های مدیریت یادگیری هستند.

مهم‌ترین مزایای پلتفر‌م‌های مدیریت یادگیری(ال ام اس)، صرفه جویی در انواع هزینه‌ها، بهبود  خود آموزی و دسترسی نامحدود و همیشگی به محتواست.

پلتفرم‌های مدیریت یادگیری امروزه از سیستم به اشتراک گذاری محتوا فراتر رفته اند و ویژگی های نوآورانه‎‌ای نظیر بازی سازی، یادگیری اجتماعی و ارائه در فضای ابری را دارا هستند.

معرفی

در طول ۲۰ سال گذشته، نرم افزارهای قوی به کمک چارچوب‌های دیجیتال آمده اند تا ابزاری برای مدیریت برنامه تحصیلی، محتوای آموزشی و ارزیابی ارائه دهند.

پلتفرم مدیریت یادگیری(ال ام اس) امکان ایجاد، پیگیری، مدیریت و توزیع هر نوع محتوای آموزشی را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

با دارا بودن ارزش جهانی بیش از ۱۰ میلیارد دلار، پلتفرم مدیریت یادگیری به هر سازمانی امکان توسعه دوره الکترونیکی، توزیع با میزان دسترسی بی سابقه و انعطاف پذیری بالا و مدیریت کارکرد پیوسته را می‌دهد.

رایج‌ترین کاربرد پلتفرم‌های مدیریت یادگیری(ال ام اس) در موسسه‌های آموزشی است. این پلتفرم‌ها سال‌ها وظیفه ارائه محتوای آموزشی و ترویج آموزش الکترونیکی را به عهده داشته‌اند.

قابلیت‌های پلتفرم مدیریت یادگیری

امروزه پلتفرم‌های مدیریت یادگیری(ال ام اس) بسیار گسترده‌تر از اهداف آموزشی هستند.  انواع مختلف پلتفرم‌های مدیریت یادگیری با ویژگی‌های منحصر به فرد هرکدام وجود دارد. برخی قابلیت‌های رایج به شرح زیر است:

  • کد عضویت در کلاس  یا گزینه ارسال دعوت
  • آپلود و مدیریت محتوا
  • امکان دسترسی با تمام ابزار رایج نظیر دسکتاپ، گوشی هوشمند یا تبلت.
  • تقویم آموزشی نظیر مهلت تحویل تمرین‌ها یا زمان آزمون‌ها
  • دریافت آنلاین تمرین
  • ابزار بررسی نمرات و ایجاد نمودارهای عملکرد دانش آموزان

فوائد پلتفرم مدیریت یادگیری

یک پلتفرم مدیریت یادگیری(ال ام اس) قطعا بازدهی موسسه در زمینه سیستم آموزشی را بالا خواهد برد و علاوه بر آن این مزایاییبه شرح زیر را داراست:

  • قابلیت دسترسی ساده و استفاده مکرر از محتوا در طول زمان
  • گسترش انتخاب‌های پیش روی طراح دوره در زمینه نحوه دسترسی، طراحی محتوای آموزشی و تکنیک‌های ارزیابی
  • هزینه کمتر توسعه و نگهداری محتوا
  • بهبود و توسعه خودآموزی و ارزیابی شخصی

آینده پلتفرم مدیریت یادگیری

بازار پلتفرم‌های مدیریت یادگیری(ال ام اس) رو به پیشرفت است. با افزایش محبوبیت ابزار همراه، آموزش الکترونیکی نیز با حداکثر تقاضا روبروست. برخی ویژگی های در دست توسعه پلتفرم‌های مدیریت یادگیری به شرح زیر است:

  • همگام سازی بالاتر با پلتفرم‌های نرم افزاری تعاملی و فریمورک های پیام رسانی
  • ارائه پلتفرم در بسترهای ابری
  • یادگیری در همه جا و همه زمان با همگام شدن با تکنولوژی های پوشیدنی

امروزه پلتفرم‌های مدیریت یادگیری‌ای موفق خواهند بود که تعامل را افزایش دهند، تحت وب باشند و  طراحی کاربر پسند داشته باشند. با تغییر هرچه بیشتر رویکردهای رایج تعامل میان مدرس و دانشجو و امکان ایجاد و مدیریت راحت محتوا، به نظر می رسد آینده پویا و رو به رشدی در انتظار پلتفرم‌های مدیریت یادگیری باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

یونش

یونش یک پلت‌فرم تعاملی مدیریت یادگیری است، ما بستری آنلاین را برای اساتید، مدرسان، موسسات آموزشی و دانشگاه ها فراهم کرده‌ایم و با امکانات، خدمات و سرویس هایی که ارائه می‌دهیم سعی داریم فرایند های مدیریت کلاس، تمرین و مدیریت ارتباط با دانشجویان را تسهیل کنیم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]