اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960428254914765

در جلسه امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه طباطبایی و سازمان «سمت»:

دکتر سلیمی: ما سازمان «سمت» را سرمایه‌ای برای کشور می‌دانیم

کد: 13960428254914765

https://goo.gl/emE6tA

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دوشنبه 26/4/96 در جلسه‌ای با حضور رؤسای دو مرکز، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های علمی و پژوهشی امضا کردند.

دکتر سلیمی: ما سازمان «سمت» را سرمایه‌ای برای کشور می‌دانیم

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در این جلسه که در محل سازمان «سمت» و با حضور دکتر احمد احمدی رئیس و دکتر ذبیحی قائم‌مقام رئیس سازمان «سمت»، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و معاونان و مدیران دو مرکز برگزار شد، رئیس سازمان «سمت» پس از ارائه توضیحاتی درباره شکل‌گیری و عمده فعالیت‌های این سازمان، به فعالیت‌های بین‌المللی «سمت» اشاره نمود و بر لزوم همکاری در این زمینه تأکید کرد.

دکتر احمدی افزود: «ان‌شاالله بتوانیم برای تدوین آثار مفید در حوزه علوم انسانی، از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی استفاده کنیم و مسئولان این دانشگاه راه ارتباطی اساتید خود را با سازمان «سمت»، هموار سازند».

دکتر سلیمی نیز در سخنانی در این جلسه، گفت: «برای من حضور در جمع بزرگان سازمان «سمت»، جای افتخار دارد. دکتر احمدی از نظر مقام علمی و شخصیت فردی برای ما بسیار محترم هستند. به‌ویژه اینکه نام‌گذاری دانشگاه علامه‌طباطبایی (ره) نیز با پیشنهاد ایشان صورت گرفته است».

وی پس از بیان وضعیت فعلی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مختصر، افزود: «ما سعی کردیم فضای دانشگاه را از جنجال‌ها و کشمکش‌های سیاسی دور کنیم و فضایی آرام برای دانشجویان و اساتید فراهم آوریم که بتوانند بر فعالیت‌های علمی متمرکز شوند».

سلیمی ادامه داد: «ما در دانشگاه علامه طباطبایی نسبت استاد به دانشجوی تهدید برانگیزی با ضریب 1 بر 40 داشتیم که با کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو و جذب هیأت علمی، توانستیم آن را به 1 بر 29 تغییر دهیم که همین امر منجر به رشد جایگاه دانشگاه در رنکینگ شد».

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی رابطه اساتید این دانشگاه با سازمان «سمت» را بسیار خوب خواند و افزود: «کتاب نظریه‌‌های گوناگون درباره جهانی شدن به قلم من که در «سمت» منتشر شد، هم‌اکنون به چاپ پنجم رسیده است. چندی پیش یکی از اساتید ما که برای شرکت در یک کارگاه پژوهشی به افغانستان رفته بود، عکسی برایم فرستاد که تصویر همین کتاب در یکی از کتابخانه‌های افغانستان بود و آنقدر خوانده شده بود که ورق‌ورق شده بود! این تصویر بیانگر حضور و نفوذ بین‌المللی خوب «سمت» است. ما سازمان «سمت» را سرمایه‌ای برای کشور می‌دانیم و معتقدیم رابطه ما باید از چیزی که هست، نزدیک‌تر باشد».

در ادامه جلسه، دکتر هاجری معاون پژوهشی «سمت» به ارائه پیشنهادهایی برای همکاری دو مرکز پرداخت. دکتر موسوی مشاور امور بین‌الملل سازمان «سمت» نیز در زمینه همکاری‌های بین‌المللی مسائلی را مطرح نمود. هممچنین دکتر رضایی معاون اجرایی «سمت»، به بیان ظرفیت‌های این سازمان در حوزه فروش و توزیع کتاب‌ پرداخت.

دکتر هنری معاون پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبایی و دکتر زند مقدم رئیس انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی نیز ضمن ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های خود، از ظرفیت‌های این دانشگاه برای همکاری دو سویه سخن گفتند.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی به امضای رؤسای دو مرکز رسید. دکتر حداد مدیر روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر فکری مشاور رئیس «سمت»، دکتر روغنی مدیر پژوهشی، عبدالرسولی رئیس اداره همکاری‌های علمی، هاشمی رئیس روابط عمومی و ایرجی رئیس مرکز نشر الکترونیک سازمان «سمت»، دیگر حاضران این جلسه بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش