اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960510256044765

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان از سازمان «سمت» دیدار کرد

کد: 13960510256044765

https://goo.gl/RF9ouK

، تهران , (اخبار رسمی): دکتر آصف علی خان درّانی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان به همراه وابسته فرهنگی سفارت، روز دوشنبه 9 مردادماه ضمن حضور در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، با مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان از سازمان «سمت» دیدار کرد
سفیر جمهوری اسلامی پاکستان از سازمان «سمت» دیدار کرد

توسعه و ارتقای دانش نقش مهمی دارد و وظیفه‌ای که سازمان «سمت» برعهده دارد و خدماتی که ارائه می‌دهد، در راستای ارتقای دانش است

به گزارش روابط عمومی «سمت»، در این دیدار دکتر موسوی مشاور رئیس سازمان «سمت» در امور بین‌الملل، ضمن خوشامدگویی به هیأت پاکستانی ابتدا گزارشی از فعالیت‌های سازمان «سمت» به ویژه در حوزه بین‌الملل ارائه نمود و اظهار داشت: «با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دیرینه میان دو کشور ایران و پاکستان، سازمان «سمت» از همکاری‌های پژوهشی مشترک در زمینه تألیف کتاب درسی دانشگاهی استقبال می‌کند».

در ادامه، دکتر درّانی با دکتر احمد احمدی رئیس سازمان «سمت» دیدار و گفتگو کرد. دکتر احمدی در این دیدار، با اشاره به وظیفه اصلی سازمان مطالعه و تدوین (سمت) درحوزه علوم انسانی، گفت: «سازمان «سمت» متولی تهیه و تولید کتاب‌های درسی در حوزه علوم انسانی پس از انقلاب اسلامی است و تاکنون توانسته است در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، 2030 عنوان در حدود 40 میلیون نسخه کتاب درسی و مبنایی تولید و منتشر نماید.

وی در ادامه با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی و دینی ایران و پاکستان درخصوص همکاری‌های پژوهشی، ابراز امیدواری کرد.

دکتر درّانی سفیر جمهوری اسلامی پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان «سمت»، گفت: «من عمیقاً از وجود سازمان «سمت» و فعالیت‌های آن در حوزه علوم انسانی و کتاب درسی، خرسندم».

وی افزود: «در وجود پیوندهای دینی و فرهنگی و آموزشی میان ایران و پاکستان هیچ شکی نیست و در طول تاریخ پیوندهای فرهنگی و برادری ما توسعه یافته است. در قرن حاضر، توسعه و ارتقای دانش نقش مهمی دارد و وظیفه‌ای که سازمان «سمت» برعهده دارد و خدماتی که ارائه می‌دهد، در راستای ارتقای دانش است».

در ادامه این بازدید، هیأت پاکستانی به همراه دکتر سعیدی معاون نظارت علمی و فنی «سمت»، با حضور در بخش تدوین سازمان از نزدیک با فرایند تدوین و تولید کتاب در این سازمان آشنا شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) مسئولیت تهیه منابع درسی و دانشگاهی را در زمینه علوم انسانی بر عهده دارد. تهیه و تدوین کتب زبان تخصصی کلیه رشته‌ها نیز از دیگر وظایف آن است. در همین راستا تاکنون بیش از 1910 عنوان کتاب منتشر کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب