اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960722263900182

در گفت‌وگو با مهندس شمس، قائم مقام مدیر عامل شرکت نرم‌افزاری نوماتک

چالش‌های کسب‌وکارهای صنعتی متوسط در استفاده از نرم‌افزار

کد: 13960722263900182

https://goo.gl/LRTDyz

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت نرم‌افزاری نوماتک با حضور در هفدهمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت، به ارائه آخرین نسخه راهکارهای نرم‌افزاری ویژه صنایع پرداخت تا گامی به تحقق هدف اصلی خود یعنی کمک به صاحبان سرمایه برای مدیریت آسان کسب‌وکار نزدیک شود.

چالش‌های کسب‌وکارهای صنعتی متوسط در استفاده از نرم‌افزار
چالش‌های کسب‌وکارهای صنعتی متوسط در استفاده از نرم‌افزار

همه تلاش ما این است که با نشان دادن نتایج مثبت استفاده از نرم‌افزار اعتماد بازار را جلب کنیم، در غیر این صورت بازار امروز ایران، بازاری است که به دلیل تجربه‌های بد، به سختی اعتماد می‌کند.

شرکت نرم‌افزاری نوماتک  با حضور در هفدهمین دوره‌‌ی نمایشگاه بین‌المللی صنعت، به ارائه آخرین نسخه‌ی راهکارهای نرم‌افزاری ویژه صنایع پرداخت تا گامی به تحقق هدف اصلی خود یعنی کمک به صاحبان سرمایه برای مدیریت آسان کسب‌وکار  نزدیک شود.

تیم خبری نوماتک نیز همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت 96،  گفت‌وگویی با مهندس شمس، قائم مقام مدیر عامل شرکت نوماتک انجام داده است تا بخشی از تجربیات ایشان را پیرامون چالش‌های کسب‌وکارها در انتخاب، خرید و به کارگیری راهکارهای نرم‌افزاری به اشتراک بگذارد. در ادامه با ما همراه شوید تا این مصاحبه را بخوانید:

به صورت کلی وضعیت فعلی بازار نرم‌افزاری ایران را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

بگذارید از اینجا شروع کنیم. همه می‌دانیم که هزینه‌ی خرید نرم‌افزار برای شرکت‌ها  آن هم در شرایط اقتصادی فعلی سنگین است؛ بعلاوه در شرایطی که نتوانند به خوبی توجیه اقتصادی برای آن داشته باشند؛ یعنی بتوانند بازگشت سرمایه آن را نشان دهند. ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم نتایج ملموسی که در استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری نوماتک به دست می‌آورند را ببینند، شفافیتی که در همه جنبه‌های عملیات به دست می‌آورند و امکان کنترلی که در لحظه بر روی هر چیزی وجود دارد.

همه تلاش ما این است که با نشان دادن نتایج مثبت استفاده از نرم‌افزار اعتماد بازار را جلب کنیم، در غیر این صورت بازار امروز ایران، بازاری است که به دلیل تجربه‌های بد در استفاده از نرم‌افزارهای دیگر یا هزینه‌هایی که بازگشتی نداشته، به سختی اعتماد می‌کند.

پس شما معتقدید  کسب‌وکارهای ایرانی هنوز انگیزه کافی را برای استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری ندارند؟

این حرف می‌تواند تا حدودی درست باشد و البته خلاف این هم وجود دارد. بسیاری از کسب‌وکارها هستند که در استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری پیشرو بودند. دردنیای IT شاخصی وجود دارد که میزان پذیرش تکنولوژی توسط افراد را اندازه می‌گیرد. سالیان سال است که همکاران ما در بازار نرم‌افزاری ایران فعال هستند و کسب‌وکارها نیز از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط آن‌ها استفاده می‌کنند اما اینکه شرکت‌ها تا چه حد مایل هستند از تکنولوژی‌های جدیدتری برای اداره کسب‌وکار خود استفاده کنند برمی‌گردد به همان شاخصی که اشاره کردم؛ این مسئله همزمان چالش و فرصت ماست. زیرا برتری تکنولوژی ما مزیت اصلی ماست اما در عین حال باید کسب‌وکارها را در مورد مزیت‌های استفاده از این تکنولوژی جدید آگاه کنیم.

عمده شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صنعت، کسب‌وکارهای متوسط و با قدمت هستند؛ آیا این کسب‌وکارها می‌توانند از ERP استفاده کنند؟

دیدگاه غالبی وجود دارد که استفاده از راهکارهای جامع سازمانی مانند ERP را به دلایل مختلف صرفاً مختص شرکت‌های بزرگ می‌داند؛ دلایلی مانند هزینه بالای خرید نرم‌افزار، مختل شدن عملیات در حین فرایند پیاده‌سازی، ماهیت پیچیده نرم‌افزار، دشواری سفارشی‌سازی و از این دست موارد. به این ترتیب با وجود تمام وسوسه‌هایی که در استفاده از  ERP ها وجود دارد، عمده شرکت‌های متوسط معمولاً به واسطه ریسک‌هایی که در خرید و به‌کارگیری راهکارهای ERP وجود دارد، عطایش را به لقایش می‌بخشند!

پس به اعتقاد شما کسب‌وکارهای متوسط در عمل از ERP استفاده نمی‌کنند؟

خیر، این به آن معنا نیست. در واقع رویکرد این کسب‌وکارها در استفاده از انرم‌افزار نادرست است. این شرکت‌ها چون نمی‌خواهند هزینه را به یک باره تحمیل کنند، ماژول‌های جداگانه را خریداری می‌کنند. در نتیجه معمولاً به یکپارچه بودن اهمیت نمی‌دهند؛ مسئله‌ای که مزیت اصلی آن‌ها خواهد بود.

رویکری بلندمدت‌تر در انتخاب و خرید نرم‌افزار می‌تواند در نهایت به کسب‌وکارهای متوسط کمک کند که یک راهکار جامع و یکپارچه داشته باشند. گرچه یکپارچه بودن ادعایی است که این روزها بسیار می‌شنویم و در چگونگی و سطح این یکپارچگی باید دقت کرد.

در آخر چه پیشنهادی برای شرکت‌های متوسط در انتخاب نرم‌افزار دارید؟

در درجه اول باید زمان کافی به شناخت راهکارهای موجود اختصاص دهند و از انطباق ویژگی ها و امکانات نرم‌افزار با نیازمندی‌های ‌کسب‌وکار مطمئن شوند. البته بسیاری از این موارد نیز ممکن است در فرایند سفارشی‌سازی نرم‌افزار دیده شده باشد. نکته دوم بهره‌گیری از تکنولوژی جدیدتر نسبت به رقبا است که مزایای آن طبیعتاً باعث می‌شود در رقابت پیش بیفتند.

و البته مهندسین فروش ما همواره در شرکت نوماتک آماده راهنمایی شما و ارائه راه‌حل برای پاسخ به مشکلات شما هستند و می‌توانند شما را در این مسیر به خوبی هدایت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوماتک

در نیمه های دهه هشتاد به عنوان مدیران جوان در کارخانه‌ای مشغول به کار شده بودیم. حجم بالای کار، اثر بخشی نامناسب، اشتباهات فراوان و عدم شفافیت عملکرد سازمان، مدیران ارشد را بر آن داشت که به کمک یک راهکار جامع نرم‌افزاری (ERP) منابع این معضلات را حل کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]