اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960803265517699

فرآیند سیستم آموزش مجازی آنلاین

کد: 13960803265517699

https://goo.gl/mWu7WG

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش مجازی، virtual learning و یا آموزش الکترونیکی e-learning بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌پذیر است و نیازی به حضور فیزیکی دانش آموختگان برای یادگیری نیست. به نوعی می‌توان گفت در این آموزش مرز یا محدود جغرافیایی معنی خود را از دست می‌دهد.

فرایند سیستم آموزش مجازی آنلاین
آموزش آنلاین مجازی و فرایند های مربوطه

یک سیستم آموزشی آنلاین مستلزم فرایند های آموزشی و ارتباط با یادگیرندگان دارد. تا به بهترین شکل بتوان این سیستم را مورد استفاده قرار داد.

شاید تا به حال در رابطه با آموزش مجازی شنیده باشید و یا از این سیستم استفاده کرده باشید. سیستم آموزشی که در بستر وب و اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سبک آموزشی به دلیل جدید بودن دچار چالش‌هایی شده است. چرا که نیاز به فر‌‌آیند استفاده‌ی درست در آن باید مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به استفاده‌ی کشورهای پیشرفته می‌توان گفت این صنعت هنوز جایگاه درستی در  ایران نیافته است؛ چرا که هنوز استفاده‌ی صحیح از این حوزه به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است. در این مطلب قصد داریم تا فرآیند سیستم آموزش مجازی آنلاین را مورد بررسی قرار دهیم. قبلا در رابطه با اینکه چرا آموزش مجازی از آموزش سنتی بهتر است مواردی ذکر شده بود. حال با فرآیندهای آموزش مجازی در خدمت شما هستیم. در صورتی می‌خواهید مطلب قبلی را بخوانید می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

 


آموزش مجازی آنلاین چیست ؟


آموزش مجازی یا virtual learning و یا به عبارت دیگر آموزش الکترونیکی e-learning بر بستر اینترنت از راه دور امکان‌پذیر است و نیازی به حضور دانش آموختگان برای یادگیری وجود ندارد و به نوعی می‌توان گفت در این آموزش مرز یا محدود جغرافیایی معنی خود را از دست می‌دهد و هر فرد در هر کجای دنیا که باشد می‌تواند با استفاده از اینترنت آموزش خود را فرا گیرد.

 


فرآیندهای آموزشی نیازمند چه مواردی هستند؟


با توجه به اینکه در آموزش‌های حضوری سنتی فرآیند‌های آموزشی و مواردی مثل جزوه، حضور به موقع به کلاس، آزمون و… وجود دارد. در آموزش مجازی هم فرآیند‌هایی نیاز هستند. در آموزش مجازی نباید فقط به محتوای آموزشی که برای اشخاص یادگیرنده ارسال میشود، توجه داشت؛ بلکه نیاز است تا به شخص برایدرک هر چه بهتر مطالب کمک شود. در فرآیند آموزش بهتر است مدت زمان آموزش مورد بررسی قرار بگیرد. مطالب آموزشی و کیفیت مطالب به صورت صوت، تصویر، متن و صدا به بهترین کیفیت در اختیاز دانش آموختگان قرار بگیرد. سیستم باید طوری برنامه‌ریزی شود که بعد از ارائه آموزش، نظرسنجی در رابطه با ارائه دوره آموزشی وجود داشته باشد تا به بهبود کیفیت مطالب ارائه شده توسط مدرس کمک کند. پس از پایان هر جلسه باید سیستم طوری برنامه ریزی شود که افراد پس از دوره در صورتی که درباره‌ی قسمت‌هایی از دوره نظراتی دارند آن را اعلام کنند. در این حالت می‌توان یک انجمن آموزشی برای هر دوره‌ی درسی ساخت تا پرسش و پاسخ به راحتی در اختیار قرار داده شود. در این سیستم باید طوری برنامه ریزی شود که پس از اتمام جلسات اساتید و مدرسان بتوانند از هنرجویان خود تکالیفی دریافت کنند و همین طور هنر جویان بتوانند تکالیف خود را به مدرس انتقال دهند. چه بهتر که در سیستم آموزشی مجازی بتوان پس از هر فصل از آزمون آنلاین استفاده کرد. این آزمون‌ها می‌توانند به صورت تستی و تشریحی باشند. اگر در سیستم آموزش قابلیتی وجود داشته باشد که ارتباط ارسال پیام بین مدرس و دانشجو برقرار شود، می‌توان گفت یک سیستم عالی برای پایه‌گذاری آموزش مجازی خود ساخته‌ایید.

 

 


دلایل موفق نبودن یک سیستم آموزشی مجازی آنلاین ؟


بیشتر اساتید و موسسات برای آموزش مجازی خود از سیستم‌های ویدیو کنفرانس و وبینار استفاده می‌کنند. با شروع صحبت کردن خود و نمایش محتوا فکر می‌کنند آموزش مجازی خود، تصور می‌کنند که به هدف خود رسیده‌اند؛ در صورتی که این مورد یکی از چندین مورد مهم در آموزش است و هیچ گونه بازخوردی در این آموزش وجود ندارد. همین امر باعث می‌شودبه مرور دانشجویان خود را از دست بدهند و نتوانند از فرآیند درست سیستم استفاده کنند.


منبع : گیلارو
نویسنده محمد حسین صادقی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گیلارو

سیستم آموزش آنلاین ویدیو، وبینار، کلاس های آموزشی و زیرساخت های آموزشی به تمامی اساتید و سازمان های برگزار کننده آموزشی می باشد. مجموعه گیلار بالاترین کیفیت جهت آموزش های مدرن و پیشرفته برابر در سطح جهانی. سرویس های خود را ارئه می ده

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش