اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960726264757699

نقد و بررسی سرویس و خدمات سرورهای داخلی و خارجی

کد: 13960726264757699

https://goo.gl/gb9mkY

، تهران , (اخبار رسمی): برای بررسی تفاوت‌های سرورها می‌توان چند اصل را در نظر گرفت. معیارهایی مانند: سرعت، امنیت، پایداری، پهنای باند، قیمت خدمات و سرویس‌ها و محافظ از اطلاعات و ....

نقد و بررسی سرویس و خدمات سرور های داخلی و خارجی
نقد و بررسی سرویس و خدمات سرور های داخلی و خارجی

برای بررسی تفاوت های سرور ها می‌توان چند اصل را در نظر گرفت: سرعت، امنیت، پایداری، پهنای باند، قیمت خدمات و سرویس ها و محافظ از اطلاعات

شاید برای شما تفاوت سرور‌های که بر بستر اینترنت در داخل کشور و خارج از کشور ارائه می‌شوند قابل اهمیت باشد و برایتان سوالی پیش بیاید که کدام بهتر است.؟برای بررسی تفاوت‌های سرور‌ها می‌توان چند اصل مانند سرعت، امنیت، پایداری، پهنای باند، قیمت خدمات و سرویس‌ها و محافظ از اطلاعات را در نظر گرفت. در خیلی از موارد می‌توان با توجه به نوع خدماتی که لازمه‌ی کار شما هستند و همچنین با شخصی سازی، معیار‌ها را تغیر داد و بسته به نوع نیاز شما مقایسه کرد. پس نتیجه گیری آخر با خود شما است.


سرعت اتصال تا سرور Ping Time
سرعت اتصال شما به سرور نسبت به محل نگهداری سرور است. اگر شما در تهران باشید و سرور شما در شهر تهران باشد، سرعت اتصال شما به سرور خیلی سریع تر از اتصال به سروری است که در شهری دیگر و یا یک کشور دیگر واقع شده است. برای این سرعت یک مبنا و شاخصه معرفی وجود دارد که به نام پینگ تایم شناخته می‌شود. برای تست سرعت پینگ تایم Ping time می‌توانید از قسمت کامند CMD این تست را بگیرید. این آزمایش می‌تواند از نام وب سایتی که از سرور میزبانی می‌شود گرفته شود یا از آدرس پروتکل اینترنتی به نام اختصاصی IP Address با وارد کردن هر کدام از مدل‌ها می‌توانید پینگ تایم را بگیرید.

 

پایدار بودن
در سرور‌های ایرانی و خارجی در رابطه با پایدار بودن سرویس، قانونی به نام اختصاری SLA یا تفاهم نامه سطح کیفی خدماتوجود دارد. اما در ایران این تفاهم نامه زیاد قانون‌مندی ندارد و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت در ایران مسئولیت‌پذیری نسبت به این موضوع ندارند و پایداری اتصال شبکه به سرور پایین‌تر از سرویس ارائه شده است. اما در اروپا و امریکا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت و دیتا سنتراگر سرویس خوبی ندهند به شدت مجازات می‌شوند.


پهنای باند
توضیحی کوتاه در رابطه با پهنای باند را می‌توان ارسال و دریافت دیتا از سمت سرور به کاربرهای که به سرور متصل می‌شوند گفت. پس برای آنکه تعداد بیشتر کاربران به سرور شما متصل شوند نیاز به یک شبکه‌ی بزرگ پرتوان و پرسرعت که بتواند حجم زیاد اطلاعات را جا به جا کند دارید. اما باید به یک مورد توجه خاص کرد ، آن هم این است که در ایران برای استفاده از پهنای باند شما باید هزینه‌ایی پرداخت کنید اما شرکت‌های خارجی با توجه به اینکه سرعت بالاتری نسبت به داخل دارند هزینه‌ایی دریافت نمی‌کنند و یا این هزینه کمتر می‌شود. اما در اگر از پهنای باند بالای استفاده می‌کنید در داخل می‌تواند برای شما گران حساب شود.
امنیت
از میان سرویس‌های که شرکت‌های داخلی ارائه می‌دهند، در بیشتر دیتا سنتر‌ها برای شبکه‌ی خود سرویسی وجود ندارد که امنیت را برقرار سازد و مشتری باید برای سرور خود سیستم امنیتی راه اندازی کند و کمتر شرکتی در ایران امنیت سرویس سرور راه اندازی می‌کند. با راه اندازی این سیستم امنیتی در واقع سرور‌های مشتری مورد حمله بد افزارها و هکر‌ها قرار نمی‌گیرند. اما شرکت‌های خارجی با توجه به پهنای باند بالا و سیستم‌های امنیتی سخت افزاری و نرم افزاری به صورت رایگان به مشتریان خود این سرویس را ارائه می‌دهند. در بعضی از موارد دیده شده است، در دیتا سنتر‌های داخلی اگر به سرور شما حمله‌های مگرر شود دیتا سنتر از شما می‌خواهد که سرور خود را از آنجا بردارید و به جای دیگر منتقل دهید.


قیمت خدمات و سرویس‌ها
با توجه به نداشتن قوانین کپی رایت در ایران، شما می‌توانید از سرویس‌های نال یا کرک شده استفاده کنید و هزینه‌‌ای بابت نرم افزار‌های نصب شده روی سرور پرداخت نمی‌کنید. اما برای سرویس‌های که دیتا سنتر داخلی از شما بگیرد، نسبت به دیتا سنتر‌های خارجی، هزینه‌ها ممکن است بالا تر باشد. به طور مثال شما اگر بخواهید پهنای باند اضافه روی سرویس خود داشته باشید؛ با توجه بر مبنای ۱۰۰ گیگابایت یا یک ترابایت هر ماه هزینه‌ایی از شما دریافت شود ولی خارج از کشور بابت پهنای باند ارسال و دریافت دیتا بیشتر مبلغی پرداخت نمی‌کنید و به طور کلی برای شما رایگان محاسبه می‌شود. یا اگر شما سرور اختصاصی که به نام کولوکیشن معرفی می‌شود، داشته باشید باید برای استفاده از یک برق متصل با کابل اضافه به سرور هزینه‌ایی پرداخت کنید اما در خارج یا هزینه‌ایی گرفته نمی‌شود یا هزینه‌ایی کمتر گرفته می‌شود.


امنیت از اطلاعات سرور
در هر کجای دنیا قوانینی برای امنیت وجود دارد که شرکت‌های ارئه دهنده سرور از اطلاعات سرور و‌هارد شما محافظ می‌کنند و یا در صورتی که پلیس و سازمان‌های قضایی به شما مشکوک شوند، دیتا سنتر‌ها باید اطلاعات‌ هارد یا سرور شما را تحویل مقامات قضایی آن کشور دهند. و مقامات قضائی می‌توانند‌ هارد سرور شما یا خود سرور شما را ضبط کنند. اما با توجه به اینکه کشور ایران جزء کشور‌های تحریم شده است؛ در صورتی که اطلاعات شما را چه پلیس آن کشور چه خود دیتا سنتر ضبط کنند، شما به سختی می‌توانید اطلاعات خود را پس بگیرید و این نکته قابل توجهی است که شما باید دقت داشته باشید که اگر اطلاعات شما مهم است، کمتر از سرویس‌های خارجی استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گیلارو

سیستم آموزش آنلاین ویدیو، وبینار، کلاس های آموزشی و زیرساخت های آموزشی به تمامی اساتید و سازمان های برگزار کننده آموزشی می باشد. مجموعه گیلار بالاترین کیفیت جهت آموزش های مدرن و پیشرفته برابر در سطح جهانی. سرویس های خود را ارئه می ده

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]