اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960820267707602

راه اندازی wds

آموزش نصب ویندوز از طریق شبکه lan

کد: 13960820267707602

https://goo.gl/KU5o25

، تهران , (اخبار رسمی): نصب ویندوز از طریق شبکه در صورتی که تعداد کلاینت‌های شبکه زیاد باشد، یکی از چالش‌هایی است که اکثر مدیران بعد از پیاده‌سازی شبکه در سازمان خود با آن روبه‌رو می‌شوند و از شرکت راه‌اندازی شبکه در این زمینه مشاوره می‌گیرند.

آموزش نصب ویندوز از طریق شبکه lan
آموزش نصب ویندوز از طریق شبکه lan

آموزش نصب ویندوز از طریق شبکه lan سرویس wds چیست؟ نصب ویندوز 7، 8 و 10 از روی شبکه آموزش راه اندازی wds نصب ویندوز تحت شبکه از طریق wds توسط آریستک را در این مقاله یاد می‌گیرید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از واحد پشتیبانی شبکه آریستک؛ درصورتی که قصد داشته باشید روی چندین کامپیوتر به صورت هم‌زمان ویندوز نصب کنید، قطعا صرف وقت برای نصب ویندوز روی هر سیستم به طور مجزا کار دشواری خواهد بود. به منظور تسریع این فرآیند، مایکروسافت سرویسی به نام wds یا  windows deployment services ارائه کرده است. بسیاری از کاربران تازه کار، ممکن است با پرسش «سرویس wds چیست؟» مواجه شوند. ما در ادامه آموزش wds، مراحل نصب آن را خواهیم گفت. نصب ویندوز از طریق wds بهترین راه حل ممکن برای نصب ویندوز از طریق شبکه روی کلاینت‌های مختلف است. در این مقاله قصد داریم به صورت کاربردی و گام به گام نحوه‌ی راه اندازی سرویس WDS و نصب ویندوز از طریق شبکه بر روی ویندوز 7 و ویندوز 10 را به شما خوانندگان گرامی‌ آموزش دهیم.

نصب ویندوز از طریق شبکه و آموزش راه اندازی WDS

سرویس wds این امکان را به ما می‌دهد که به کمک ایمیج گرفتن از ویندوزی که تمام نرم افزارهای مورد نیاز یک سازمان روی آن نصب شده است، نصب ویندوز از طریق شبکه را بر روی تمامی‌ کلاینت‌ها داشته باشیم. زمانی که تمام سیستم‌ها در یک شبکه و به یک سوییچ وصل هستند، در صورتی که کلاینت‌ها قابلیت network Boot یا Pre Execution Environment داشته باشند، به سرور wds وصل شده و آی‌پی می‌گیرند و نصب ویندوز از طریق شبکه lan صورت می‌گیرد.

پیش نیازهای wds هنگام نصب ویندوز از طریق شبکه

به منظور پیاده سازی و استفاده از این سرویس باید نیازمندی‌های wds را در شبکه فراهم کرد. این نیازمندی‌ها عبارتند از :

نصب اکتیو دایرکتوری و ایجاد Domain Controler به این دلیل که سرور wds باید عضو دومین باشد.

راه‌اندازی DNS سرور و نصب و کانفیگ DHCP سرور تا بدین وسیله کلاینت‌ها به کمک قابلیت pxe به dhcp سرور متصل شده و IP دریافت کنند.

پیش از نصب ویندوز از طریق شبکه باید به این نکته توجه داشته باشید که تنظیمات مربوط به راه‌اندازی سرویس DHCP، DNS و اکتیو دایرکتوری را انجام دهید و آموزش‌های این مقاله با این پیش‌ فرض نوشته شده است که شما کاربر گرامی، قبلا این تنظیمات را اعمال کرده‌اید. برای نصب ویندوز از طریق wds، ادامه‌ی مطلب را که مربوط به راه اندازی wds است را مطالعه کنید. شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید با استفاده از خدمات مجازی سازی شبکه آریستک می‌توانید در کمترین زمان ممکن، روی چند کامپبوتر به وسیله مجازی سازی دسکتاپ ویندوز را نصب کنید.

1- اولین قدم برای نصب ویندوز از طریق wds این است که در صفحه server manager گزینه add roles and feature  را انتخاب کنید.

2- در این مرحله نصب ویندوز از طریق شبکه، گزینه Role based or feature based installation را انتخاب کنید و Next را کلیک کنید.

3- سرور و سیستمی که قرار هست این رول بر روی آن نصب شود انتخاب کنید.

4- در این قسمت سرویس wds یا windows deployment services را انتخاب کنید.

5- تیک هر دو گزینه را زده و در مرحله آخر روی install کلیک کنید تا مراحل نصب و راه اندازی wds تکمیل شود. در نهایت روی دکمه close کلیک کنید.

 

نحوه‌ی کانفیگ و نصب ویندوز از طریق wds

برای استفاده از این سرویس و نصب ویندوز از طریق شبکه، ابتدا باید آن را کانفیگ کنید. آموزش نحوه‌ی تنظیمات و کانفیگ سرویس wds را در ادامه مطالعه کنید:

1- اولین مرحله در صفحه‌ی wds این است که روی اسم سرور راست کلیک کنید و گزینه config server را انتخاب کنید.

2- در صفحه‌ی باز شده بر روی next کلیک کرده و با رفتن به صفحه‌ی جدید گزینه‌ی integrated with active directory را انتخاب کنید.

3- در قسمت بعد نصب ویندوز از طریق wds، محل ذخیره‌سازی wim وboot.wim و wds management tools و… را باید انتخاب کنید و با انتخاب مسیر و کلیک بر روی next، وارنینیگ system volume پیشنهاد می‌کند برای نصب سرویس درایو مجزا انتخاب شود. در صفحه‌ی proxy dhcp server هر دو گزینه را به دلیل اینکه هر دو سرویس wds و dhcp بر روی یک سرور قرار دارد انتخاب کنید.

4- در صفحه‌ی جدید با انتخاب گزینه‌ی respond to all client computers به سرور گفته می‌شود به در خواست تمامی‌ سیستم‌ها به منظور نصب ویندوز از طریق شبکه پاسخ داده شود.

مراحل نصب و کانفیگ سرویس wds به پایان رسید و با راست کلیک بر روی نام سرور سرویس را start کنید. حال wds آماده دریافت فایل های boot.wim  و install.wim  و اتصال کلاینت ها به آن برای نصب ویندوز از طریق wds است و باید فایل install.wim  را آماده کرد. در ادامه‌ی آموزش نصب ویندوز از طریق شبکه بر روی ویندوز 7 و ویندوز10 خواهیم داشت.

 کاربران محترم در صورت تمایل به آموزش های دیگر و تکمیل شبکه از آریستک و یا ارسال کامنت برای راهنمایی بیشتر برای این آموزش می توانید کامنت خود را از طریق سایت آریس تک ارسال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پشتیبانی شبکه آریستک

آریستک یک شرکت فعال در زمینه شبکه های کامپیوتری است که اصولا خدمات شبکه را برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ راه اندازی و پشتیبانی می کند ، ما در اریس تک خدمات شبکه ، پشتیبانی شبکه ، مجازی سازی شبکه ، راه اندازی شبکه ، مشاوره و طراحی شبکه ، و مشاوره خرید تجهیزات شبکه را انجام می دهیم. آریستک سابقه راه اندازی و پشتیبانی انواع شبکه های مایکروسافت و لینوکس را از سال 1383 تا به امروز به دوش می کشد و بسیاری از صنایع تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی و ... در لیست مشتریان آریستک می باشند. در صورتی که شما نیاز به استخدام در یک شرکت فنی مهندسی و تکنولوژی محور دارید می توانید در محیط گرم و صمیمی ما حضور پیدا کنید و بعد از مراحل جذب و استخدام (که کمی پیچیده است و دلیل آن حساس بودن خدمات شبکه آریستک به سازمانهای متوسط و بزرگ کشور عزیزمان می باشد) در تیم ما فعالیت نمائید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]